۰

تماس تلفنی پادشاه عربستان با پادشاه عمان

پادشاه عربستان در تماس تلفنی با همتای عمانی خود به بررسی روابط دو جانبه ریاض-مسقط پرداخت.
کد خبر: ۲۵۶۲۵۹
۱۶:۰۱ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، پادشاه عربستان در تماس تلفنی با همتای عمانی خود به بررسی روابط دو جانبه ریاض-مسقط پرداخت.

 سلمان بن عبد العزیز آل سعود، پادشاه عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با هیثم بن طارق آل سعید، همتای عمانی خود برای حاکمیت و ملت عمان پیشرفت و شکوفایی بیشتر آرزو کرد. در مقابل پادشاه عمان نیز ضمن قدردانی از عواطف برادرانه ملک سلمان برای او آرزوی سلامتی و برای مردم عربستان پیشرفت و توسعه بیشتر را آرزو کرد.

خبرگزاری واس در ادامه گزارش داد: در این گفت‌وگوی تلفنی روابط دوجانبه ریاض و مسقط، راه‌های توسعه و تقویت آن در زمینه‌های مختلف و برخی مسایل مهم مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان دوم مه جاری به عمان سفر کرده و نامه‌ای از جانب ملک سلمان را به پادشاه این کشور تحویل داد.

آل سعود در آن سفر با مسؤولان عمانی روابط رو به توسعه و مستحکم دو کشور را که برخاسته از روابط مستحکم موجود میان دو ملت هستند، در کنار برخی مسایل منطقه از جمله حمایت از شورای همکاری خلیج فارس، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مسایل مهم و مشترک دو کشور را بررسی کرد.

عمان در چند ماه گذشته میانجی مذاکرات درباره سازش سیاسی یمن بوده و وزارت خارجه این کشور تاکید کرد که این اقدامات با هماهنگی عربستان و دو فرستاده ویژه سازمان ملل و آمریکا به یمن و طرف‌های مسؤول دستیابی به سازشی جامع انجام می‌شوند. اما مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن اوایل مه جاری در سخنانی از عدم حصول یک توافق آتش‌بس در یمن ابراز تاسف کرد.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: