۰

درخواست سازمان حج و زیارت برای لغو منع سفرهای زیارتی عتبات

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه مسئولان استانی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از ستاد ملی مبارزه با کرونا خواست که در خصوص منع سفرهای زیارتی عتبات تجدیدنظر کند.
کد خبر: ۲۵۶۲۰۳
۱۲:۳۹ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه مسئولان استانی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از ستاد ملی مبارزه با کرونا خواست که در خصوص منع سفرهای زیارتی عتبات تجدیدنظر کند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جلسه مسئولان استانی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین که در قالب وبینار برگزار شد با اشاره به احتمال برگزاری مراسم اربعین اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اربعین بسیار مهم و تاثیرگذار است، از این‌رو مسئولان بعثه مقام معظم رهبری در استان‌ها به منظور اجرای آن برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

وی تحول و پویایی در برنامه‌ها را بسیار مهم برشمرد و با اشاره به تاکید رهبر انقلاب اسلامی درباره این مهم، تصریح کرد: رمز موفقیت هر مجموعه‌ای، پویایی در برنامه‌ها و تحول‌‌خواهی است، از این‌رو مسئولان با ابتکار عمل برای توسعه و تقویت فعالیت های فرهنگی اربعین ، برنامه‌های کاربردی و تاثیرگذار را پیگیری و اجرایی کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تزریق واکسن کرونا به شماری از هموطنان در سراسر کشور، یادآور شد: سفرهای زیارتی و اجرای برنامه‌های معنوی در روحیه مردم و جامعه تاثیرات فراوانی دارد و سبب تقویب باورهای دینی و افزایش انرژی مثبت در افراد می شود، بنابراین باتوجه به تزریق واکسن به شماری از هموطنان، پیشنهاد می‌شود که ستاد ملی مبارزه با کرونا زمینه انجام سفرهای زیارتی را در قالب کاروان های اعزامی سازمان حج و زیارت برای این دسته از عاشقان اهل بیت فراهم کند.

وی تاکید کرد: هم اینک شماری از علاقه‌مندان و زائران اباعبدالله الحسین (ع) با کاروان‌های آزاد به سفرهای زیارتی عتبات می روند که این موضوع با دستورالعمل‌های بهداشتی و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مطابقت ندارد و به صورت سلیقه‌ای، گران و بدون رعایت حقوق زائر انجام می شود؛ بنابراین راه‌اندازی سفرهای زیارتی با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و در قالب رسمی و قانونی توسط سازمان حج و زیارت می‌تواند به اجرای تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا کمک کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: