۰

کشته شدن یک تظاهرکننده عراقی در میدان التحریر بغداد

منابع رسمی و امنیتی از کشته شدن یک شهروند عراقی در جریان تظاهرات اعتراض آمیز در پایتخت این کشور خبر می دهند.
کد خبر: ۲۵۶۱۷۸
۰۸:۵۴ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، منابع رسمی و امنیتی از کشته شدن یک شهروند عراقی در جریان تظاهرات اعتراض آمیز در پایتخت این کشور خبر می دهند.

 خبرگزاری رسمی عراق (واع) عصر روز (سه شنبه) اعلام کرد که در جریان تظاهرات اعتراض آمیز در میدان «التحریر» در مرکز شهر بغداد، پایتخت این کشور برای درخواست شناسایی و مجازات عوامل ترور برخی فعالان طی سه سال اخیر، یک تظاهرکننده کشته شد.

بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) نیز گزارش داد که «علی البیاتی»، عضو کمیسیون حقوق بشر عراق وابسته به مجلس نمایندگان این کشور، در پیام کوتاهی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، تایید کرده که اطلاعات اولیه از کشته شدن دست کم یک تظاهرکننده و زخمی شدن شمار دیگری از تظاهرکنندگان در میدان التحریر شهر بغداد حکایت دارد.

بنا بر گزارش آناتولی، شاهدان عینی نیز در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری از کشته شدن یک تظاهرکننده به ضرب گلوله نیروهای امنیتی در جریان تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان میدان التحریر برای متفرق کردن آنها خبر داده و تاکید کردند که دست کم هفت تن دیگر از تظاهرکنندگان نیز زخمی شدند.

یک منبع در پلیس شهر بغداد نیز در گفت و گو با خبرنگار آناتولی اعلام کرد که ۹ تن از نیروهای پلیس و مجری قانون از جمله دو افسر با درجه سرتیپی و سرهنگ دومی در جریان حوادث امروز میدان التحریر و بر اثر سنگ پرانی تظاهرکنندگان، دچار جراحت شدند.

شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه نیز به نوبه خود از برخی فعالان عراقی در بغداد نقل کرد که نیروهای امنیتی این کشور برای متفرق ساختن تظاهرکنندگان معترض در میدان التحریر، از گلوله جنگی استفاده کرده و یک تظاهرکننده را به قتل رساندند.

فعالان مذکور که نام آنها فاش نشده، در گفت و گو با این شبکه خبری همچنین تاکید کردند که نیروهای امنیتی همچنان در حال تعقیب تظاهرکنندگان در مناطق نزدیک میدان التحریر شهر بغداد هستند.

بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نیز به نقل از چند تظاهرکننده عراقی گزارش داد که دو تن از تظاهرکنندگان میدان التحریر، به ضرب گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند در حالی که ۱۱ تن دیگر نیز بر اثر اقدام نیروهای مذکور در شلیک گلوله جنگی و بمب های حاوی گاز اشک آور، زخمی شدند.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی «دجله» عراق شامگاه امروز از یک منبع امنیتی نقل کرد که در جریان تظاهرات اعتراض آمیز میدان التحریر، تاکنون یک تظاهرکننده جان خود را از دست داده و ۲۳ تن دیگر نیز زخمی شدند جایی که با وجود اقدام نیروهای امنیتی در اتخاذ همه تدابیر لازم برای حفاظت از معترضان، عناصر نفوذی دست به چنین کاری زدند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: