۰

ولیعهد ابوظبی تمامی خسارت‌های وارده به اسرائیل را پرداخت می‌کند

در حالیکه نوار غزه پس از تهاجم جنابت بار ۱۲ روزه ارتش رژیم صهیونیستی به زیر ساخت‌های آن نیاز به کمک‌های فراوان برای بازسازی دارد، اما ولیعهد ابوظبی در اقدامی ضداسلامی اعلام کرده که تمامی خسارت‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی را پرداخت می‌کند!.
کد خبر: ۲۵۶۱۳۱
۰۸:۳۸ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

ولیعهد ابوظبی تمامی خسارت‌های وارده به اسرائیل را پرداخت می‌کند

به گزارش «شیعه نیوز»، تهاجم ۱۲ روزه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در حالی با پیروزی مقاومت فلسطین به پایان رسید که در اثر بمباران‌های این باریکه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، خسارت‌های مالی فراوانی به زیرساخت‌های این منطقه وارد شده و نیاز است کشورهای اسلامی به کمک مردم این منطقه بشتابند که البته در این میان برخی از کشورهای اسلامی آمادگی خود را برای بازسازی غزه اعلام کرده‌اند، اما این درحالی است که امارات به جای این که از فلسطینیان حمایت و به آنها کمک کند، اعلام کرده که «غرامت تمام خسارت‌های وارده به اسراییل در جنگ ۱۲ روزه با فلسطینیها را پرداخت می‌کند».

بنا بر اعلام رسانه‌های منطقه، "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی و جانشین حاکم این کشور در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز همدردی با وی و دیگر صهیونیست‌ها اعلام کرده که وی غرامت تمام خسارت‌های وارده به اسراییل در جنگ ۱۲ روزه با مقاومت فلسطین را می‌پردازد!، اقدامی که ننگی دیگر بر پیشانی سران امارات وارد کرد.

براساس ارزیابی‌های اولیه غیررسمی، خسارت‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ ۱۲ روزه علیه نوار غزه، حدود ۱۲/۲ میلیارد دلار می‌باشد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» به نقل از یک منبع مسوول در وزارت دارایی این رژیم، پس از برقراری آتش بس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی نوشت، «خسارت‌های ناشی از این جنگ در مقایسه با جنگ ۵۱ روزه سال ۲۰۱۴ که ۰.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی این رژیم بود به حدود ۰.۵ درصد رسید».

به نوشته این منبع صهیونیستی، این زیانها شامل خسارت در حوزه فعالیت اقتصادی، کاهش تولید در کارخان‌ ها، افت چشمگیر مصرف خصوصی و هزینه‌های ناشی از فعالیت‌های جنگ بر اقتصاد این رژیم اشغالگر می‌شود.

کارشناسان اقتصاد در حوزه سرمایه‌گذاری نیز اعلام کرده‌اند که خسارت‌هایی که در اثر جنگ ۱۲ روزه بر تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی وارد شده، احتمالا به ۰.۶ تا ۰.۸ درصد هم خواهد رسید.

در حال حاضر تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی حدود ۱.۴ تریلیون «شِکِل» (پول رایج در سرزمینهای اشغالی) است.

البته پیشهناد پرداخت غرامت به صهیونیست‌ها از سوی ولیعهد ابوظبی اولین اقدام خیانت بار به فلسطینیان در جنگ ۱۲ روزه نبوده و نیست؛ در جریان این جنگ و زمانی که فلسطینیان توسط نظامیان و بمب‌افکن‌های رژیم صهیونیستی قتل عام می‌شدند، محمد بن زاید پیشنهاد اعزام مزدور برای کشتار فلسطنیان را نیز به نتانیاهو داده بود.

«محمود رفعت» کارشناس حقوق بین‌الملل و رئیس انستیتوی اروپایی حقوق و روابط بین‌الملل اروپا در بروکسل در توییتی که توسط پایگاه خبری «فلسطین الان» بازنشر داده شد، اعلام کرد که «محمد بن زاید پیشنهاد اعزام مزدور به اسرائیل را به نتانیاهو داده است، همچون کسانی که در یمن می‌جنگند و امارات آن‌ها را تأمین مالی می‌کند تا به صورت زمینی به غزه حمله کنند».

امارات در سال‌های اخیر و به ویژه از ۲۵ شهریور ماه سال ۱۳۹۹ که با رژیم صهیونیستی سازش کرد، خیانت‌های فراوانی در حق مردم فلسطین انجام داده که دو نمونه بالا فقط در چند روز اخیر اتفاق افتاده است.

نکته مهمی که در دو خیانت مورد اشاره ولیعهد ابوظبی نهفته می‌باشد این است که قبول پرداخت خسارت از سوی امارات به رژیم صهیونیستی تاکید بر این دارد که خطا از سوی مقاومت فلسطین انجام شده و در ابوظبی دارد به فلسطینی‌ها خدمت می‌کند!.

نکته دوم این که ارتش رژیم صهیونیستی در حمله اخیر خود به غزه از توپخانه، نیروی دریایی و نیروی هوایی بهره برد و به هیچ عنوان از نیروی زمینی این رژیم برای حمله به غزه استفاده نکرد، چرا که از خسارات و تلفات سنگین نیروهای خود آگاه بود، ولی سران امارات برای اثبات نوکری، پیشنهاد دادند جای نیروی زمینی ارتش اسراییل را با مزدوران اجاره‌ای خود آن هم برای کشتار بیشتر فلسطینیان پر کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: