۰

وقوع پدیده نجومی در آسمان کعبه برای تعیین قبله

یک کارشناس نجومی در عربستان سعودی از وقوع پدیده‌ای نجومی در روز جمعه آینده در آسمان مکه مکرمه و بر فراز خانه کعبه خبر داد.
کد خبر: ۲۵۶۱۰۰
۱۲:۰۲ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سامی عبید عبدالله الحربی، کارشناس نجومی عربستان درباره این پدیده نجومی توضیح داد: جمعه آینده مطابق با ۱۶ شوال (۷ خردادماه) نور خورشید در ساعت ۱۲:۱۸ ظهر به وقت مکه (زمان اذان ظهر مکه) دقیقا عمود بر خانه کعبه می‌تابد و نور خورشید کاملا مستقیم بر روی کعبه قرار می‌گیرد. این پدیده موجب می‌شود که کعبه و تمام ساختمان‌های مکه مکرمه در آن زمان بدون سایه خواهند بود.

الحربی در ادامه اظهار کرد که یکی از فواید این پدیده نجومی، تشخیص سمت قبله در نقاطی جهان است که خورشید در آن مناطق بالای خط افق دیده می‌شود.

وی درباره روش مشخص کردن قبله نیز گفت: می‌توان شاخص یا نشانه‌ای را رأس ساعت ۱۲:۱۸ ظهر جمعه هفته آینده در زمین قرار داد. این نشانه می‌تواند ستون یا تیر چوبی یا هر چیز دیگر باشد. این روش برای کسانی است که خارج از مکه مکرمه زندگی می‌کنند و بدین ترتیب سایه این شاخص، سمت قبله را در آن مناطق نشان می‌دهد.

الحربی افزود: کسانی که داخل مکه مکرمه زندگی می‌کنند، ملاحظه خواهند کرد که وقتی شاخص را در همان وقت در زمین قرار می‌دهند، هیچ سایه‌ای وجود نخواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد که خورشید دو بار در سال، یکبار در ۲۸ می (۷ خرداد) و بار دیگر در ۱۶ ژوئیه (۲۵ تیر) کاملا عمود بر کعبه می‌تابد و در این روز می‌توان سمت قبله را مشخص کرد.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: