۰

کشف ۲۸۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اهواز

فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف ۲۸۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) قاچاق به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در شهرستان اهواز خبر داد.
کد خبر: ۲۵۶۰۸۷
۱۷:۳۶ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»،فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف ۲۸۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) قاچاق به ارزش ۴۵ میلیارد ریال در شهرستان اهواز خبر داد.

سردار سید محمد صالحی بیان کرد: در راستای شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان با کار اطلاعاتی در سطح شهرستان اهواز در ۴۸ ساعت گذشته چندین محل که برای نگهداری و استفاده از دستگاه‌های ماینر مورد استفاده قرار می‎‌گرفت، را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران پلیس با هماهنگی مرجع قضایی از مکان‌های مورد نظر بازدید و تعداد ۲۸۱ دستگاه ماینر قاچاق و غیر مجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه‌های قاچاق را بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار صالحی گفن: در این ارتباط ۱۰ نفر دستگیر شدند که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شدند.

دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: