۰

ارتباط مستقیم سلب نعمت‌های اجتماعی و گناهان مردم

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به بخش‌هایی از خطبه ۱۷۸ نهج‌البلاغه بر رابطه مستقیم میان سلب نعمت‌های اجتماعی و گناهان مردم تأکید کرد.
کد خبر: ۲۵۶۰۸۴
۱۶:۲۶ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به خطبه ۱۷۸ نهج‌البلاغه گفت: امام علی(ع) در این خطبه می‌فرمایند: «اى مردم، دنيا كسى را كه آرزوى او را در دل پرورد و خواستار او باشد، مى‌فريبد، با كسى كه براى به دست آوردن آن با ديگران رقابت و هم‌چشمى كند، بخل نمى‌ورزد و کسى را كه بر او چيره شود، مغلوب می‌سازد.

وی افزود: به خدا سوگند، قومى كه در فراخى نعمت و كاميابى بوده‌اند و نعمتشان رو به زوال نهاده، زوال نعمت را سببى جز ارتكاب گناهان نبوده است، زيرا خدا بر بندگانش ستم روا ندارد. اگر مردم هنگامى كه محنت و بلايى بر آن‌ها فرود مى‌آيد و نعمت‌هايشان زوال مى‌يابد، از روى صدق و صفاى نيت و شيفتگى دل به درگاه خداوندى بیایند، خداوند نعمت رميده را به آنان بازمى‌گرداند و كارهاى تباهشان را به صلاح مى‌آورد.

حسن‌پور افزود: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) علت سلب نعمت‌های الهی از یک ملت را گناهانی می‌دانند که مردم مرتکب می‌شوند به عبارتی گرفتن نعمت‌ها از مردم به نوعی کیفر گناهان آن‌هاست.

وی افزود: حضرت امیرالمؤمنین(ع) در این خطبه بازگشت نعمت‌های از دست رفته را زاری کردن به درگاه خداوند با صدق نیت و درخواست عفو از حضرت حق با قلب‌های پر از محبت می‌دانند که در این صورت آنچه نعمت از دست ملت‌ها رفته، باز خواهد گشت.

حسن‌پور تصریح کرد: امروز بلیه جهانی کرونا به ویژه در ایران و از دست دادن بسیاری از هم‌وطنان و نیز از بین رفتن بسیاری از نعمت‌ها از قبیل صله رحم، تجمعات دینی و ... از پیامدهای همین مسئله است که باید به طور جدی بدان پرداخته شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به برخی بلاهای دیگر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اظهار کرد: راه برون‌رفت ما از این وضعیت عمل به فرمایشات مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین(ع) در این خطبه شریف و سایر فرمایشات گهربار آن حضرت است.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: