۰

تخریب مسجد تاریخی بابری توسط نیروهای امنیتی هند

مسجد تاریخی بابری با وجود حکم دادگاه مبنی بر حمایت از این مکان، توسط نیروهای امنیتی هند تخریب شد.
کد خبر: ۲۵۶۰۳۹
۰۸:۱۸ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه انگلیسی «گاردین» نوشت: اداره محلی ایالت اوتارپرادیش، دستور صادر شده توسط دیوان عالی کشور را به چالش کشید و با وجود حکم دادگاه مبنی بر حمایت از آن، یک مسجد تاریخی در هند تخریب شد.

پلیس و نیروهای امنیتی بعد از ظهر دوشنبه (27 اردیبهشت ماه) به این منطقه وارد شده و این مکان را از حضور مردم خالی کردند و مسجد تاریخی بابری را تخریب کرده و ویرانه های آن را در داخل رودخانه انداختند. همچنین نیروهای امنیتی مانع نزدیک شدن مردم در چند میلی متری مکان مسجد شدند.

مولانا عبدالمصطفی، عضو کمیته مسجد بابری گفت: این مسجد صدها سال قدمت دارد و هزاران نفر از مردم برای اقامه نمازهای یومیه خود به این مسجد می آمدند.

وی افزود: مسلمانان هنگامی که نیروهای امنیتی در حال تخریب مسجد بودند نتوانستند به این مکان نزدیک شوند.

 

وی تصریح کرد: تخریب مسجد با حکم داگاه عالی صادره در 24 آوریل ماه گذشته منافات دارد و در آن خواستار حمایت از این مکان تا تاریخ 31 می شده بودند.

ایالت اوتارپرادش تحت سیطره حزب بهاراتیا جانا، حزن ملی هندوسی قرار دارد. نخست وزیر هند نیز از هندوهای افراطی است که علیه مسلمانان سخنرانی کرده و قانون تبعیض نژادی را به صورت علنی علیه مسلمانان صادر کرده است.

مسجد بابُری نام مسجدی در شهر آیودیا (آیودهیا یا آجودهیا) در بخش فیض آباد در ایالت اوتارپرادش هند در یکصد کیلومتری شرق لکنهو است که برفراز تپه‌ای به‌نام «رام کوت» به معنی «قلعه رام» وجود داشت. مسجد بابری همیشه موضوع درگیری‌های خونین میان هندوها و مسلمانان بوده ‌است.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: