۰

ادعای بی‌رغبتی ۳۷درصد جوانان به ازدواج کذب است

معاون اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی با تأکید بر اینکه باید به آمارها و اخبار درست استناد شود گفت: متأسفانه اخباری که اعلام می‌شود ۳۷درصد از جوانان علاقه‌ای به ازدواج ندارند کذب است و تنها ۷درصد از آنها اعلام کردند که علاقه‌ای به ازدواج ندارند.
کد خبر: ۲۵۵۹۷۲
۱۸:۳۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی با تأکید بر اینکه باید به آمارها و اخبار درست استناد شود گفت: متأسفانه اخباری که اعلام می‌شود ۳۷درصد از جوانان علاقه‌ای به ازدواج ندارند کذب است و تنها ۷درصد از آنها اعلام کردند که علاقه‌ای به ازدواج ندارند.

 علیرضا لاور معاون اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی ضمن تکذیب اخبار و گزارشاتی مبنی بر اینکه از هر 5 یا 3 ازدواج یک ازدواج به طلاق منجر می‌شود گفت: این ادعاها باعث انحراف در مسئله ازدواج در کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: انتشار چنین اخبار مشکلات زیادی بین جوانان و خانواده‌ها ایجاد می‌کند همچنین آمار دیگری مبنی بر اینکه 37 درصد از جوانان علاقه‌ای به ازدواج ندارند نیز کذب است چرا که براساس مطالعاتی که در سال 98 انجام شده است تنها 7 درصد از جوانان اعلام کردند عزمی برای ازدواج ندارند که آنها نیز با سؤال مکملی که از آنها صورت گرفته شده است آمادگی خود را برای ازدواج اعلام کردند.

لاور ادامه داد: همچنین آمارهایی که در رابطه با طلاق اعلام می‌شود نیز نادرست است چرا که آماری که در حوزه طلاق اعلام می‌شود برای همان سال نیست و این مربوط می‌شود به سالهای قبل و همین موارد و اعلام اخبار نادرست شرایط نامناسبی را ایجاد کرده است. متأسفانه مسئولان رده‌بالا نیز به این آمار استناد می‌کنند و همین می‌شود که شرایط ما در حوزه جمعیتی شرایط نامناسبی باشد.

وی ادامه داد: قانون تسهیل ازدواج را از حدود 15 سال پیش داریم اما علی‌رغم تصویب این قانون دولت و مجالس از اقدام برای اجرای آن سر باز زده‌اند و نظارتی در این حوزه نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ظهر امروز مراسم رونمایی از دوره‌های توانمندسازی فعالان حوزه خانواده (رویداد مثبت2) با حضور محسن جهانی معاون بنیاد احسان ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره)، علیرضا لاور معاون اجتماعی سازمان بسیج دانشجویی، فضه السادات حسینی دبیر علمی رویداد مثبت2، بالایی جانشین سازمان بسیج دانشجویی و غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات و حسینی مدیر روابط عمومی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: