۰

طرح توسعه مسجد در آمهرست ماساچوست

طرح توسعه مسجد در آمهرست ماساچوست با دو برابر کردن محوطه نماز و افزودن یک گنبد خارجی به زودی کلید می خورد.
کد خبر: ۲۵۵۸۹۲
۱۰:۴۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وقتی جامعه اسلامی نیاگارا 30 سال پیش برنامه هایی برای ساخت مرکز جامعه مسلمانان و مسجد برای خود ارائه داد ، برخی از ساکنان منطقه با این طرح مخالفت کردند،بنابراین هنگام تلاش برای دریافت برنامه هایی برای سه گزینه توسعه در آینده در آن گنجانده شد.

خالد قاضی ، از دست اندرکاران ساخت مرکز جامعه اسلامی در این باره گفت: از آنجایی که ما در آن زمان با ساخت این مرکز مخالفت داشتیم ، من فکر کردم که می توانیم طرح توسعه را نیز ارائه دهیم و یک بار روند را طی کنیم نه اینکه هر بار مجبور به انجام آن شویم.

یکی از این برنامه ها با تکمیل توسعه اخیر مرکز به نتیجه رسیده است ؛ پروژه ای که فضای مسجد آن را دو برابر می کند و جمعیت رو به رشد مسلمانان «آمهرست» در ایالت ماساچوست را در خود جای می دهد.

به طور رسمی 500 خانواده عضو این مرکز هستند، اما افراد بیشتری در مراسم عبادی آن شرکت می کنند.

این مرکز ضمن ارائه خدمات به جوامع بین ادیانی به نیازهای مذهبی و فرهنگی جامعه مسلمان مانند تشییع جنازه ، مشاوره و کلاسهای آخر هفته در مدرسه پاسخ می دهد.

مرکز آمهرست علاوه بر مسجد دارای سالنهای ضيافت می باشد كه در آن مراسم عروسی ، فارغ التحصيلی و ساير جشن ها برگزار می شود.

علاوه بر دو برابر کردن محوطه نماز در مسجد یک گنبد خارجی و فضای پارکینگ به آن اضافه می شود و یک بالکن خصوصی که مناسب برای 200 نفر است برای اعضای جامعه زنان ساخته می شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: