۰

آمادگی سازمان حج و زیارت برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عراق

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آمادگی برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عراق خبر داد و گفت: اگر این سفر‌ها با موافقت ستاد ملی کرونا و دولت عراق از سرگرفته شود، بسته‌های متنوعِ زیارت آسان و ارزان عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۵۸۷۳
۱۵:۱۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آمادگی برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عراق خبر داد و گفت: اگر این سفر‌ها با موافقت ستاد ملی کرونا و دولت عراق از سرگرفته شود، بسته‌های متنوعِ زیارت آسان و ارزان عرضه خواهد شد.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی گفت: بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و در این مدت، شاهد آسیب‌های متعدد بوده‌ایم که یکی از آن‌ها تعطیلی سفر‌های زیارتی بود. ما انتظار داشتیم طبق شنیده‌های اولیه با شروع فصل گرما از گسترش و شیوع این بیماری کاسته شود، اما عملا چنین اتفاقی نیفتاد و سفر‌های عتبات عالیات همچنان تعطیل است.

او با اشاره به برخی اقدامات انجام‌شده در مدت تعطیلی سفر‌های زیارتی، اظهار کرد: بازنگری در نحوه اعزام و جذب زائران، با هدف جذب حداکثری زائران، توجه به زیارت آسان، ارزان و در دسترس و ارائه خدمات مناسب و باکیفیت از جمله این اقدامات بود.

yektanet-logo-sign
تبلیغ
کشیدن پوست صورت ،بدون کوچکترین عمل و جراحی

کشیدن پوست صورت ،بدون کوچکترین عمل و جراحی
مشاهده
رحمانی اضافه کرد: زیارت با کیفیت، معنویت، حفظ عزت، کرامت، سلامتی و امنیت، سهل و متناسب با شرایط متقاضیان زیارت مهم‌ترین اولویت‌ها در این حوزه قلمداد می‌شود که امیدواریم مسیر اعزام‌ها به عتبات عالیات با توجه به تمهیدات اندیشیده‌شده بازگشایی شود.

او در ادامه بیان کرد: امیدواریم با اهتمام به رعایت شیوه‌نامه‌های تدوین‌شده، شاهد اعزام دوباره زائران به عراق باشیم که البته نظر نهایی برای اعزام‌ها به عتبات عالیات منوط به تایید ستاد ملی مقابله با کرونا است. سلامت زائران مهم‌ترین اصل برای از سرگیری سفر‌های عتبات عالیت است. اهتمام به موضوع سلامت زائران در این دوران موجب شد تا پروتکل و شیوه‌نامه بهداشتی از سوی کارشناسان وزارت بهداشت، سازمان حج و زیارت و هیأت پزشکی تهیه شود که بعد از تدوین این شیوه‌نامه در اختیار وزارت بهداشت و امور خارجه و متعاقب آن، کشور عراق قرار گرفت تا پس از توافق دو طرف با رعایت بند‌های مختلف آن، اعزام از سر گرفته شود.

رحمانی تاکید کرد: سازمان حج و زیارت آمادگی کامل از حیث امکانات و برنامه‌ریزی‌های اجرایی برای از سرگیری اعزام‌ها به عتبات عالیات را دارد، اما منوط به نظر نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا و آمادگی طرف عراقی برای پذیرش زائر است که امیدواریم با شیوه‌نامه‌های ارائه‌شده دو طرف موافقت کنند و سفر‌ها در زمان کاهش شرایط بحران کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: