۰

ادامه راهپیمایی‌ حمایت از فلسطین در کشورهای عربی

کشورهای عربی روز یکشنبه بار دیگر شاهد راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌هایی در حمایت از مقاومت در فلسطین و فلسطینیان ساکن، قدس، نوار غزه و کرانه باختری بودند.
کد خبر: ۲۵۵۸۶۰
۱۲:۰۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، کشورهای عربی روز یکشنبه بار دیگر شاهد راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌هایی در حمایت از مقاومت در فلسطین و فلسطینیان ساکن، قدس، نوار غزه و کرانه باختری بودند.

صدها تونسی در استان‌های مختلف این کشور برای اعلام همبستگی خود با فلسطینی‌ها در برابر حملات رژیم صهیونیستی در ‌راهپیمایی‌هایی اعتراضی شرکت کرده و ضمن محکومیت تجاوزات این رژیم، شعارهایی در حمایت از مقاومت، فلسطینی‌ها و آزادسازی فلسطین سر دادند.

وزارت خارجه تونس نیز در بیانیه‌ای بر لزوم هماهنگی موضعگیری‌ها و اقدامات برای توقف حمله اسرائیل به فلسطینی‌ها تاکید و اعلام کرد: تونس به رایزنی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خود برای اعمال فشار بر اشغالگران اسرائیلی جهت توقف فوری حملات‌شان و محاکمه آنها بابت جنایات بزرگی که در حق غیرنظامیان بی‌دفاع از جمله کودکان مرتکب شده‌اند، ادامه خواهد داد.

در شهر امان پایتخت اردن نیز راهپیمایی گسترده‌ای در حمایت از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه، قدس و کرانه باختری به راه افتاد.

هزاران اردنی در این راهپیمایی که به دعوت جنبش اسلامی راه‌اندازی شد، شرکت کرده و در حمایت از قدس، غزه و ملت فلسطین شعار داده و اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان و قطع روابط دیپلماتیک با این رژیم را خواستار شدند.

در شهرهای مختلف مراکش نیز تظاهرات‌هایی در حمایت از فلسطینیان ساکن قدس و نوار غزه برپا شده و تظاهرکنندگان در محکومیت عادی‌سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی شعار دادند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود هزار تظاهرکننده مراکشی در شهر رباط، پایتخت این کشور تجمع کرده و در حالی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، حملات اسرائیل به فلسطینی‌ها و عادی‌سازی روابط میان رباط و تل‌آویو را محکوم کردند.

معترضان مراکشی در ادامه پرچم‌های رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

طبق گزارش‌ها تظاهرات‌های مشابهی در شهرهای مختلف این کشور به ویژه دار البیضا، پایتخت اقتصادی آن و مغرب، شهر ساحلی این کشور برپا شده و تظاهرکنندگان نجات غزه را خواستار شدند. آنها در شعارهای خود عادی‌سازی را خیانت و مقاومت را یک امانت خواندند.

معترضان لبنانی نیز در نزدیکی مرزهای این کشور با فلسطین اشغالی در شهرک المطله برای حمایت از فلسطینی‌ها دست به اعتراض زده و شعار "مقاومت راه آزادسازی است" سردادند.

در ادامه تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سمت این تظاهرکنندگان در داخل خاک لبنان تیراندازی کردند.

شهرک العدیسه لبنان واقع در مجاورت مرزهای فلسطین اشغالی برای سومین روز پیاپی شاهد تظاهرات خشم‌آلود لبنانی‌ها در حمایت از فلسطینی‌ها بود.

تظاهرکنندگان لبنانی در این اعتراضات سنگ پرتاب کردند، در مقابل سربازان ارتش رژیم صهیونیستی با حضور در محل شروع به تیراندازی کردند.

فرماندهی نیروهای موقت سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش در محل حضور و از ابتدای تظاهرات‌ها با نیروی مسلح لبنان جهت برقراری امنیت در منطقه هماهنگی دارند.

در این بیانیه آمده است: ما برای کاهش شدت تنش‌ها و جلوگیری از تنش بیشتر در کنار ارتش لبنان هستیم، تحقیقی درباره حوادث اخیر در طول خط آبی آغاز شده و ما همچنان همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: