۰

سازمان همکاری اسلامی نشست درباره فلسطین برگزار می‌کند

کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی امروز (یکشنبه) نشستی فوق‌العاده در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو برای تحولات فلسطین به ویژه در قدس و غزه به صورت مجازی برگزار می‌کند.
کد خبر: ۲۵۵۸۱۱
۱۱:۲۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی امروز (یکشنبه) نشستی فوق‌العاده در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو برای تحولات فلسطین به ویژه در قدس و غزه به صورت مجازی برگزار می‌کند.

این نشست با درخواست عربستان و در پی بالا شدت تنش‌ها در منطقه برگزار می‌شود.

فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر خارجه عربستان ریاست این نشست را برعهده خواهد داشت.

این نشست همزمان با درگیری‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی که از اول ماه مه آغاز شده و شدیدترین آنها در طول چند سال گذشته بوده، برگزار می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دوره نخست وزیری‌اش رو به پایان است، روز شنبه تاکید کرد: عملیات نظامی اسرائیل در غزه تمام نشده و "تا زمانی که لازم باشد"، ادامه خواهد یافت.

نتانیاهو افزود: اسرائیل با تمام قدرت به این حملات ادامه می‌دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در گفتگویی تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نتانیاهو به شدت نسبت به افزایش خشونت‌ها در اراضی اشغالی و نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی مقامات فلسطین، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه از روز دوشنبه گذشته موجب شهادت ۱۴۵ تن از جمله ۴۱ کودک شده است.

از روز دوشنبه که درگیری‌ها میان دو طرف بالا گرفته، بیش از ۲۳۰۰ موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک شده‌اند که ۱۰ کشته و بیش از ۵۶۰ زخمی برجای گذاشتند.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: