۰

گفتگوی وزیر خارجه مصر با عربستان و لبنان درباره فلسطین

وزیر خارجه مصر با نخست وزیر مکلف لبنان و وزیر خارجه عربستان در خصوص درگیری‌های نظامی در اراضی فلسطین گفتگو کرد.
کد خبر: ۲۵۵۸۰۸
۱۰:۴۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر خارجه مصر با نخست وزیر مکلف لبنان و وزیر خارجه عربستان در خصوص درگیری‌های نظامی در اراضی فلسطین گفتگو کرد.

 سامح شکری، وزیر خارجه مصر و سعد الحریری، نخست وزیر لبنان در جریان گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین تحولات در فلسطین و به ویژه غزه و همچنین تلاش‌های قاهره برای برقراری آتش بس میان دو طرف درگیر فسلطینی و اسرائیلی صحبت کردند.

طرفین همچنین بحران سیاسی و اقتصادی لبنان و تلاش‌های الحریری برای تشکیل دولتی که قادر باشد این کشور را از وضعیت نامساعد اقتصادی خارج کند که از آن رنج می‌برد، را مورد بررسی قرار دادند.

سامح شکری نیز بر تمایل مصر به هماهنگی با رهبران سیاسی لبنان جهت ممانعت از ایجاد مشکلات بیشتر در صورت عدم تشکیل دولت تاکید کرد.

از سوی دیگر، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان و سامح شکری تحولات فلسطین را در چارچوب هماهنگی و رایزنی ادامه‌دار بین دو کشور مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف ضمن تاکید بر لزوم توقف فوری تیراندازی، از جامعه جهانی خواستند که با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین مقابله و به قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند باشد.

وزرای خارجه مصر و عربستان همچنین بر اهمیت تلاش و همکاری جهت ازسرگیری تلاش‌ها برای برقراری صلح و همچنین راه‌های تقویت هماهنگی مشترک بین دو کشور برادر تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: