۰

احتمال افزایش خشونت پس از روزهای عید در افغانستان

سفارت امریکا در کابل در بیانیه‌ای در مورد افزایش خشونت پس از تعطیلات عید هشدار داد و از شهروندان آن کشور خواسته تا احتیاط لازم را به خرج داده و از رفتن به مناطق پرازدحام و نیز مناطق تحت درگیری خودداری کنند.
کد خبر: ۲۵۵۷۸۷
۱۵:۳۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سفارت امریکا در کابل در بیانیه‌ای در مورد افزایش خشونت پس از تعطیلات عید هشدار داد و از شهروندان آن کشور خواسته تا احتیاط لازم را به خرج داده و از رفتن به مناطق پرازدحام و نیز مناطق تحت درگیری خودداری کنند.

 این سفارت گفته است که امریکا نسبت به قصد شبه‌نظامیان برای هدف قرار دادن خارجی‌ها از طریق آدم‌ربایی و حملات علیه مکان‌هایی مانند هتل‌ها، مجتمع‌های اقامتی، ایستگاه‌های بازرسی، تاسیسات دولتی و فرودگاه‌ها نگران است.

بیانیه همچنین از اتباع امریکایی می‌خواهد تا هرچه زودتر برای خروج از افغانستان اقدام کنند و تاکید می‌کند که با توجه به کاهش سطح کارکنان سفارت، توانایی آن‌ها برای کمک به شهروندان امریکایی در افغانستان بشدت محدود شده است.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا هم در پی افزایش ناامنی‌ها در افغانستان از آن دسته از کارکنان سفارت امریکا در کابل که می‌توانند کار خود را در جاهای دیگر انجام دهند خواست تا افغانستان را ترک کنند.

امریکا درحالی درباره افزایش خشونت‌ها در افغانستان هشدار می‌دهد که آتش‌بس ۳ روزه طالبان با دولت افغانستان نیمه‌شب امروز (شنبه ۲۵ ثور) پایان می‌یابد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: