۰

برگزاری تجمع بزرگ ضد اسرائیلی در عراق

مقدمات برگزاری تجمع گسترده ضد صهیونیستی که مقتدی صدر رهبر جریان صدر روز گذشته خواستار آن شد، شروع شده است.
کد خبر: ۲۵۵۷۶۷
۱۱:۱۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، عراق مهیای تظاهرات گسترده در همبستگی با فلسطین می‌شود.

در این راستا، السومریه گزارش داد که مقدمه چینی برای این تجمع گسترده ضد صهیونیستی که مقتدی صدر رهبر جریان صدر روز گذشته خواستار آن شد، شروع شده و پرچم رژیم صهیونیستی در میدان التحریر بر روی زمین ترسیم شده است تا زیرپای تظاهرات کنندگان لگدمال شود.

به گزارش این رسانه عراقی، جریان صدر در یک بیانیه موعد برگزاری تظاهرات را در امروز شنبه ساعت 4 عصر به وقت محلی در میدان التحریر بغداد و دیگر استان‌های عراقی، برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر بغداد الیوم از فراخوان ائتلاف فتح برای شرکت در تظاهرات و تجمع صهیونیستی امروز در همبستگی با ملت فلسطین در راستای دعوت مقتدی صدر رهبر جریان صدر خبر داد.

در بیانیه ائتلاف فتح عراق آمده است: ای ملت عزیز عراق، مقرر شد که تظاهرات همبستگی با ملت فلسطینی داشته باشیم.

ائتلاف فتح عراق بیان کرد: به منظور وحدت موضع و همدلی و همبستگی با ملت فلسطین تصمیم گرفته شد که تظاهراتی در میدان التحریر و در همه استان‌ها در ساعت 4 عصر به وقت محلی، در راستای دعوت مقتدی صدر داشته باشیم. از عموم ملت عزیز عراق دعوت به عمل می‌آوریم که مشارت جدی در این تظاهرات و تجمع همبستگی با ملت فلسطین داشته باشند.

در این بیانیه آمده است: از همه برادران و شرکت کنندگان در این تجمع و تظاهرات می‌خواهیم که پرچمی غیر از پرچم عراق و فلسطین حمل نشود.

یادآور می‌شود که مقتدی صدر روز گذشته در صفحه توییتر خود نوشت که لازم است تجمعی اعتراض آمیز همراه با خشم (از اقدامات صهیونیست‌ها) و مسالمت آمیز (برابر قانون عراق) و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میدان تحریر بغداد صورت گیرد.

وی از هرکسی که می‌خواهد اعتراض کند دعوت کرد تا به این تجمع بپیوندد.

مقتدی صدر در ادامه نوشت: در این اعتراضات باید پرچم فلسطین بر افراشته و پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شود و اشغالگری‌های متجاوزان صهیونیست و پشتیبانی حامیان آنها محکوم گردد.

صدر همچنین تاکید کرد: مساله عادی سازی که در برخی کشورها انجام شده و عراق هم که زمزمه‌های آن شنیده می‌شود بایستی در تظاهرات مردمی روز شنبه محکوم شود.

مقتدی صدر در انتها از مردم لبنان و اردن برای حمایت خود از مردم فلسطین تقدیر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: