۰

آمریکا داعش را مسئول حمله به مدرسه شیعیان کابل دانست

وزارت خارجه آمریکا می گوید حمله روز شنبه به مدرسه دخترانه «سیدالشهدا» کابل شبیه برخی حملاتی است که داعش پیشتر علیه شیعیان افغانستان انجام داده است.
کد خبر: ۲۵۵۶۴۵
۰۹:۵۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»،  وزارت خارجه آمریکا می گوید حمله روز شنبه به مدرسه دخترانه «سیدالشهدا» کابل شبیه برخی حملاتی است که داعش پیشتر علیه شیعیان افغانستان انجام داده است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید ابهاماتی درباره حادثه بمب گذاری در مدرسه دخترانه کابل وجود دارد اما برخی نشانه ها حاکی از آن است که این حمله می تواند کار گروه داعش باشد و نه طالبان.

به گفته این مقام آمریکایی، حمله علیه مدرسه سید الشهدا که در منطقه شیعه نشین کابل اتفاق افتاد؛ شباهت هایی به حملات پیشین داعش علیه شیعیان کابل دارد.

این در حالی است که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در واکنش به این حمله، انگشت اتهام را به سمت طالبان نشانه گرفته است حال آنکه ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، با رد این اتهام، از داعش به عنوان عامل اصلی این اقدام تروریستی نام برد.

در این حادثه که روز شنبه در غرب کابل روی داد، ۸۵ نفر که اغلب آنها دانش آموز بودند به شهادت رسیدند و بیش از ۱۶۵ نفر زخمی شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: