۰

رایزنی الکاظمی با هیأت آمریکایی درباره خروج از عراق

نخست‌وزیر عراق در دیدار با یک هیأت بلندپایه آمریکایی درباره موضوعات مختلفی از جمله خروج نیرو‌های رزمی از خاک عراق گفتگو کرد.
کد خبر: ۲۵۵۴۴۱
۰۸:۵۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، امروز (سه‌شنبه)، با هیأتی بلندپایه از آمریکا به ریاست «برت مک گرگ» هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری عراقی «ناس» به نقل از دفتر نخست‌وزیری عراق در این خصوص گزارش داد که «درک شولت» مشاور وزارت امور خارجه آمریکا، «جویی هد» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و همچنین «دانا استرول» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه در این هیأت حضور داشته‌اند.

طبق بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق، «در این دیدار، هماهنگی و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و بر فعال‌سازی نتایج گفت‌و‌گوی راهبردی میان عراق و آمریکا به ویژه در ارتباط با خروج نیرو‌های رزمی از عراق و همچنین توسعه همکاری در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی وتجاری تأکید شده است».

در ادامه بیانیه مذکور همچنین آمده است که دو طرف، موضوع همکاری در زمینه بهداشتی، مبارزه با ویروس کرونا، کمک برای حمایت از برخی مراکز بهداشتی عراق مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

دور جدیدی از گفتگو‌های راهبردی میان بغداد و واشنگتن در تاریخ ۱۱ ژوئن سال ۲۰۲۰ (۲۲ خرداد سال گذشته) در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد و دو طرف در خصوص موضوعات مختلفی به ویژه خروج نیرو‌های نظامی آمریکایی از عراق گفتگو کردند.

در مرحله سوم گفتگو‌های راهبردی، طبق اعلام بغداد، دو طرف درباره خروج نیرو‌های رزمی بیگانه از خاک عراق توافق کرده‌اند.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در این خصوص اعلام کرده بود: «حضور نیرو‌های آمریکایی پس از این گفتگو به دادن مشاوره و آموزش محدود خواهد شد و نیرو‌های خارجی بر اساس یک جدول زمانی مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد».

انتهای پیام

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: