۰

آماده باش کابل و شهرهای اصلی افغانستان

همزمان با آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای امنیتی افغان در پایتخت و برخی از شهرهای بزرگ این کشور به حالت آماده باش درآمدند.
کد خبر: ۲۵۵۳۶۹
۱۶:۰۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، همزمان با آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان، حضور نیروهای امنیتی به ویژه در ایست و بازرسی‌های کابل و برخی ولایت‌های بزرگ افزایش داشته است.

درگیری‌ها در هفته‌های اخیر در برخی از ولایت‌های افغانستان افزایش یافته است. برخی رسانه‌ها گفته‌اند که دستکم در هفته اخیر یکصد نیروهای امنیتی این کشور کشته شده‌اند.

براساس آمارهای منتشر شده توسط «لانگ‌وار ژورنال»، از مجموع شهرستان‌های افغانستان، 127 شهرستان در کنترل دولت، 193 شهرستان تحت درگیری و 77 درصد نیز در کنترل طالبان است.

گزارش اظهارداشت که 43 درصد جمعیت افغانستان در مناطق تحت کنترل دولت، 43 درصد در مناطق تحت درگیری و 14 درصد نیز در مناطق تحت کنترل طالبان زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر، طالبان بار دیگر هشدار داده است که تاخیر آمریکا و ناتو برای خروج نیروهایشان از افغانستان راه «هرگونه اقدام مناسب برابر نیروهای اشغالگر را باز کرده است».

«مایکل کوگلمن» در اندیشکده ویلسون می‌گوید که تهدیدهای طالبان باید جدی گرفته شود اما اکنون این گروه می‌داند که عقب نشینی در زمان مشخصی در حال انجام است بنابراین ممکن است حملات به نیروهای خارجی را کاهش دهد.

طالبان پیش از این با ادعای اینکه دولت افغانستان "نفس‌های آخر" خود را می‌کشد، تاکید کرده بود که کابل برای کارشکنی و تخریب روند صلح تلاش می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: