۰

پخت غذای محبوب چینی‌ها به صورت حلال

یک مسلمان چینی در سنگاپور، غذای محبوب چینی‌ها را در دکه خود درست می‌کند، با این تفاوت که وی این غذا را به صورت حلال و بدون گوشت خوک تهیه می‌کند که طرفداران زیادی پیدا کرده است.
کد خبر: ۲۵۵۳۶۴
۱۵:۲۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یک مسلمان چینی در سنگاپور غذای محبوب چینی‌ها با نام «چار کاروی تیو» را به صورت حلال درست می‌کند که همین ابتکار او باعث شده بسیاری برای خریدن این غذا دو ساعت در صف بایستند.

پخت غذای محبوب چینی‌ها به صورت حلال

انیس هاوکر مسلمان ۵۶ ساله چینی می‌گوید: چار کاروی تیو من یک غذای معمولی است و فقط گوشت خوک را با گوشت حلال جایگزین کرده‌ام که البته بعضی‌ها دوست ندارند ولی مسلمانان طرفدار آن هستند.

دکه انیس یک ابتکار محسوب می‌شود و او یکی از معدود غرفه‌های متعلق به مسلمانان سنگاپوری است که غذایی این چنینی درست می‌کند. او نام دکه خود را ۷۸۶ گذاشته است که یک عدد نمادین اسلامی مشتق از عددشناسی عربی بوده و به معنی «بسم الله الرحمن الرحیم» است.

انیس که یک چینی به نام آنگ هاک پنگ بوده در ژوئن ۲۰۱۱ به دین اسلام گرویده و به توصیه معلم دینی خود، نامش را پس از تغییر مذهب به نام انیس تغییرداده است.

وی می‌گوید: من این دین را دوست دارم. این یک دین زیبا است. بعد از تغییر دین ، ​​احساس می‌کنم هدفی در زندگی من وجود دارد ، کاری برای انجام دادن .

انیس افزود: قبل از مسلمان شدن من یک آدم مذهبی بودم و همیشه دنبال این بودم که با مردم دیگر دعا کنم. و در مراسم تائوتیست همراه دیگران به دعا می‌پرداختم. اما به دلیل کنجکاوی درباره اسلام تحقیق کردم.

انیس که مجرد است ، از روی کنجکاوی تحقیق درباره اسلام را آغاز کرد. و می‌گوید: من تعجب کردم که چرا مردم تادونگ می پوشند ، بنابراین من برای کشف این موضوع رفتم. وقتی جواب را فهمیدم، به دین بسیار احترام گذاشتم. این بسیار متفاوت از ادیان چینی است و من عاشق آن شدم. خانواده وی در ابتدا مخالف تصمیم وی برای تغییر دین بودند. آنها خیلی بد مرا سرزنش کردند. اما آنها اکنون با این مسئله کنار آمده‌اند و ما روابط خوبی داریم.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: