۰

تاکید بر عدم اجازه به اقدامات ضد ایرانی در منطقه کردستان عراق

"محمدجواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در ادامه دیدارهایش با مقامات منطقه کردستان عراق با "مسرور بارزانی" نخست وزیر و "نچیروان بارزانی" رئیس این منطقه دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۲۵۵۲۵۲
۰۸:۲۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در ادامه دیدارهایش با مقامات منطقه کردستان عراق با "مسرور بارزانی" نخست وزیر و "نچیروان بارزانی" رئیس این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در دیدار با مسرور بارزانی مرور روابط ایران با منطقه کردستان عراق در حوزه های مختلف تجاری، اقتصادی، خدمات فنی و مهندسی، فعالیت گذرگاه های مرزی و مسائل کنسولی، پاره ای از موانع موجود در این خصوص را با "مسرور بارزانی" مطرح و خواستار بررسی و رفع مشکلات شد.

"مسرور بارزانی" نخست وزیر منطقه کردستان عراق نیز در این دیدار خواست این منطقه برای بهترین روابط با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد و در خصوص رسیدگی به برخی موارد مطروحه تجاری و همچنین موضوع انتقال زندانیان ایرانی به ایران، دستورات لازم را به وزرای حاضر در محل ملاقات ابلاغ کرد.

طرفین در این دیدار همچنین بر اهمیت حفظ ثبات و آرامش در عراق و عدم اجازه به اقدامات ضد ایرانی در منطقه کردستان عراق تاکید کردند.

ظریف در دیدار با نچیروان بارزانی ، روابط ایران با عراق و همچنین منطقه کردستان این کشور را روابطی مستحکم و مبتنی بر منافع مشترک دانست و بر اهمیت ثبات و امنیت عراق و منطقه کردستان تاکید کرد.

"نچیروان بارزانی" نیز در این دیدار با تاکید بر روابط عمیق منطقه کردستان عراق با ایران، گسترش همکاری ها و برطرف سازی برخی موانع موجود برای توسعه همکاری ها را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار و گفتگو با رئیس منطقه کردستان عراق، در ضیافت افطاری وی شرکت کرد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، ساعاتی پیش نیز با "مسعود بارزانی" رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرده بود.

وزیر خارجه ایران صبح دوشنبه از قطر وارد، بغداد پایتخت عراق شد.

ظریف در بغداد دیدارهایی با مقامات و شخصیت های عراقی در سطوح مختلف همچون رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس مجلس، رهبران مذاهب و عشایر شیعه و سنی و نیز شخصیت‌های دانشگاهی عراق داشت.

در این دیدارها یکی از موارد محوری که مقامات عراقی بر آن اتفاق نظر داشتند؛ قدردانی از نقش محوری ایران در ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم و تلاش در جهت تحکیم روابط با همسایگان بویژه عراق بود.

همچنین در این دیدارها مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی و اجتماعی محور موضوعات مشترک میان ایران و عراق بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: