۰

دانشجویان مسلمان هاروارد رمضان مجازی برگزار کردند

جامعه دانشجویان مسلمان دانشگاه هاروارد، برای دومین سال متوالی مجبور شدند ماه مبارک رمضان را به صورت مجازی و از طریق نرم افزار زوم، فرستادن بسته‌های افطاری و گزینه‌های جدید منوی حلال برگزار کنند.
کد خبر: ۲۵۵۲۴۸
۱۶:۲۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دانشجویان مسلمان هاروارد در کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا، ماه مبارک رمضان را امسال از طریق نرم افزار کاربردی زوم، فرستادن بسته‌های غذایی افطاری و گزینه‌های جدید منوی حلال برگزار می‌کنند.

درحالی که مسلمانان سرتاسر دنیا دومین ماه رمضان را در دوران شیوع ویروس کرونا می‌گذرانند، جامعه مسلمانان هاروارد با استفاده از برنامه ریزی مجازی، لذت بردن از وعده‌های غذایی حلال ناهارخوری دانشگاه هاروارد و فرستادن بسته‌های غذایی جشن گرفتند. این درحالی است که پیش از همه‌گیری، جامعه مسلمانان هاروارد مجالس افطاری و جلسات دعا را در سالن سخنرانی لوول برگزار می‌کردند و در مراسم افطاری برای باز کردن روزه، همیشه به طور سنتی با خوردن خرما شروع می‌کردند.

خلیل عبدالرشید روحانی دانشگاه در این گردهمایی مجازی از صدها میهمان استقبال کرده و گفت که نه تنها دانشجویان مسلمان بلکه دانشجویان از همه اعتقادات در سراسر دانشگاه می‌توانند حضور داشته باشند.

وی سالن سخنرانی را «کندوی گفتگو و غذا» توصیف کرد و گفت: دانشجویان مسلمان میهمانان خود را از خانه‌های خود می‌آورند ، اعضای هیئت علمی را می‌آورند و مردم غذا می‌خورند ، ما یک وعده غذایی بزرگ خانوادگی را با هم می‌خوریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد که هر شب غذاهای متفاوتی را به نمایش می‌گذارد و در پایان این جشن ، غذاهای مانده به یک پناهگاه محلی اهدا می‌شود.

غذاها از طریق بسته بندی به دانشجویان شرکت کننده داده می‌شود. دانشجویان مسلمان همچنین در جلسات نماز شبانه شرکت می‌کنند.

ریم کی علی، ۲۳ ساله رئیس مشترک جامعه اسلامی هاروارد، گفت که برگزاری رمضان بار دیگر به صورت مجازی «کمی تنهاتر از حد معمول» و «قطعاً سخت‌تر» است.

وی گفت: رمضان به طور معمول زمانی است که مردم دور هم جمع می‌شوند. اما اکنون به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا و قرنطینه‌ها اوضاع بسیار سخت‌تر شده است زیرا مجبوریم خودمان را به اتاق یا سوئیت خود محدود کنیم.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: