۰

سازمان ملل خواستار رسیدگی به پناهندگان در ماه رمضان شد

کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواستار حمایت بیشتر از پناهندگان در برابر فقر و درگیری‌ها در ماه رمضان شد.
کد خبر: ۲۵۵۲۲۳
۱۱:۴۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خواستار حمایت بیشتر از پناهندگان در برابر فقر و درگیری‌ها در ماه رمضان شد.

خالد خلیفه، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، گفت: یک درصد از مردم جهان مجبور به مهاجرت می‌شوند و تا سال ۲۰۱۹ شمار پناهندگان در سراسر جهان به ۷۹.۵ میلیون نفر رسیده است. لذا کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل تلاش می‌کند با کمک گرفتن از دولت‌ها و بخش‌های خصوصی و غیر دولتی به این پناهندگان در ماه مبارک رمضان کمک بیشتری کند.

خلیفه گفت: اوضاع دشوار اقتصادی برخی از خانواده‌های پناهندگان را مجبور کرده است که برای مقابله با این مشکلات از سازوکارهای منفی مانند صرف نظر کردن از آموزش و بهداشت استفاده کنند‌. به ویژه که آثار و تبعات کرونا بر زندگی پناهندگان تأثیرات منفی گذاشته و زنان سرپرست خانوار را با مشکلات فراوان روبه‌رو کرده است.

گزارش این کمیساریا در ژانویه ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از پناهندگان برای کم کردن هزینه‌ها، از هزینه کردن برای غذا کم می‌کنند. همچنین بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت اجاره خانه یا فرستادن کودکانشان به مدرسه را ندارند. علاوه بر آن، ۷۴ درصد از پناهندگان توانایی برآورده کردن حداقل نیمی از نیازمندی‌های اصلی خود را ندارند.

بر اساس آمار کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، حدود ۸۵ درصد از پناهندگان جهان در کشورهای کمتر توسعه یافته پناهنده شده‌اند و با مشکلات مالی و بهداشتی روبه‌رو هستند.

شیوع بیماری کرونا در این کشورها نیز موجب افزایش فقر و کمبود مواد غذایی شده و علاوه بر آن، بر زندگی عادی پناهندگان و سیستم آموزشی آنها نیز تأثیر منفی گذاشته است.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: