۰

بنای یادبود برای بزرگداشت سربازان مسلمان در انگلیس

به گفته رئیس اعتماد ملی یادبود مسلمانان در جنگ، «سهم قهرمانانه» مسلمانان در نیروهای مسلح انگلیس «کم ارزش» نشان داده شده است و یکی از مهمترین دلایل ایجاد این موسسه خیریه مبارزه با اسلام هراسی است
کد خبر: ۲۵۵۰۲۰
۱۲:۳۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، یک موسسه خیریه جدید با هدف به رسمیت شناختن فداکاری‌های مسلمانانی تشکیل شده‌است که در یک قرن گذشته در ارتش انگلیس و در دفاع از مرزهای این کشور جنگیده‌اند. انگیزه راه اندازی این نهاد برپایی بناهای یادبود جنگی برای بزرگداشت مشارکت مسلمانان اعلام گردید.

اعتماد ملی یادبود مسلمانان در نبرد همچنین اعلام کرد که می‌خواهد به دانش آموزان و بزرگسالان در مورد نقش مسلمانان در نیروهای مسلح آموزش دهد ، تا عقاید غلط را از بین ببرد و به ایجاد روابط خوب بین افراد و جوامع مختلف کمک کند.

لرد شیخ، رئیس این گفت که «سهم قهرمانانه» مسلمانان در نیروهای مسلح انگلیس در طول هر دو جنگ جهانی «کم ارزش» نشان داده شده است.

وی گفت: یکی از مهمترین دلایل ایجاد این موسسه خیریه، مبارزه با اسلام‌هراسی است و مردم باید فداکاری‌های مسلمانان را بشناسند.

وی گفت افرادی که با اعتماد در ارتباط هستند «بسیار امیدوارند تا بتوانند توجه بیشتری را به فداکاری‌های انجام شده توسط پرسنل مسلمان در نیروهای مسلح انگلیس جلب کنند و آن را به رسمیت بشناسند.

وی افزود: گزارش کمیسیون جنگ گورها نشان می‌دهد که تا چه اندازه در این رابطه با تاخیر مواجه هستیم.

گفتنی است تحقیقی که این هفته منتشر شد ، نشان داد که کمیسیون گورهای جنگ مشترک المنافع، آشکارا نسبت به بزرگداشت از صدها هزار نفر از پرسنل نظامی از سیاه پوستان و آسیایی‌تبارها که در جنگ برای انگلیس جان باخته‌اند ، بی‌توجه بوده است.

به گفته وی در مورد اولین بنای یادبودی که برپایی آن در مکانی در لندن خواهد بود هنوز به توافق نرسیده‌اند و وب سایت اعتماد نشان می‌دهد که تاکنون ۲۹،۰۰۰ پوند از هدف ۲ میلیون پوند لازم برای برپایی یک یادبود دائمی جمع شده است.

طبق بیان این موسسه ، حداقل ۴۰۰ هزار مسلمان در جنگ جهانی اول در ارتش هند بریتانیا جنگیدند و در زمان جنگ جهانی دوم این تعداد به حدود یک میلیون نفر رسیده بود.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: