۰

دستور پخت سوپ عدس خانگی خوشمزه

سلام به دوستداران آشپزی و انواع سوپ. امروز شما را با دستور پخت سوپ عدس خانگی خوشمزه آشنا میکنیم. این سوپ خوشمزه بسیار مقوی و پرآهن میباشد که کم کالری نیز است. حتی میتوانید این سوپ را زمانی که سرما خورده اید نیز میتوانید میل کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.
کد خبر: ۲۵۴۹۴۹
۱۴:۴۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

«شیعه نیوز»: سلام به دوستداران آشپزی و انواع سوپ. امروز شما را با دستور پخت سوپ عدس خانگی خوشمزه آشنا میکنیم. این سوپ خوشمزه بسیار مقوی و پرآهن میباشد که کم کالری نیز است. حتی میتوانید این سوپ را زمانی که سرما خورده اید نیز میتوانید میل کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

مواد لازم:

۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون
۱ عدد پیاز زرد ، خرد شده
۴ حبه سیر ، خرد شده
۱ عدد هویج بزرگ ، خرد شده
۱ ساقه کرفس ، خرد شده (کمی بیش از ۱/۲ فنجان)
۲ فنجان (۳۷۵-۴۰۰ گرم) عدس سبز یا قهوه ای
۳ عدد گوجه فرنگی بزرگ (یا ۴ گوجه فرنگی کوچک) ، خرد شده
۲ عدد سیب زمینی متوسط خرد شده
۲ پیمانه یا ۸ فنجان آب مرغ
۲ قاشق چایخوری پودر آب سبزیجات یا پودر گوشت گاو / مرغ
۲ قاشق چایخوری پاپریکا شیرین (یا ۱ قاشق چای خوری دودی)
۱ قاشق چای خوری زیره آسیاب شده
۱ قاشق غذاخوری آویشن خرد شده تازه (اختیاری)
۱/۴ فنجان جعفری تازه ، به علاوه اضافی برای تزئین
نمک و فلفل به مقدار لازم

دستور پخت سوپ عدس خانگی خوشمزه


دستور پخت:

روغن را در یک قابلمه با حرارت کم رو به بالا ​​گرم کنید. پیاز را بپزید تا شفاف شود. سپس سیر را اضافه کرده و بپزید تا معطر شود (حدود یک دقیقه). هویج و کرفس را اضافه کنید و بپزید تا نرم شوند (حدود ۸ دقیقه).

(در صورت افزودن گوشت ، اکنون این کار را انجام دهید و قبل از ادامه مرحله بعدی گوشت را سرخ و قهوه ای کنید). عدس را اضافه و مخلوط کرده و به آنها اجازه می دهید تا برای چند دقیقه بپزند ، در حالی که گاهی اوقات هم می زنیم (در صورت نیاز ۱ قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید). گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و بپزید تا نرم شوند ، سپس سیب زمینی ها را اضافه کنید و اجازه دهید تا برای ۴ تا ۵ دقیقه بیشتر بپزد.

همه مواد باقی مانده به جز نمک و فلفل را مخلوط کنید. حرارت را افزایش دهید در حین پخت گاهی هم بزنید تا از چسبیدن به کف قابلمه جلوگیری شود. وقتی سوپ به مدت ۲-۳ دقیقه جوشید ، حرارت را کم کنید و روی آن را بپوشانید و اجازه دهید ۴۰-۵۰ دقیقه بجوشد ، در حالی که گاهی اوقات هم می زنید ، تا زمانی که عدس و سیب زمینی نرم شوند.

اگر دوست دارید میتوانید کمی سوپ را پوره کنید. نمک و فلفل اضافه کرده با جعفری تزئین کنید. سپس با نان سرو کرده و لذت ببرید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: