۰

فرنی سه رنگ ویژه افطارهای ماه رمضان

فرنی از جمله دسرهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد، که می توان به عنوان یک دسر عالی و خوش طعم به راحتی آن را در منزل تهیه کرد. طرز تهیه فرنی ساده می باشد و از محبوبیت بسیاری در خانواده های ایرانی بهره می برد. البته مصرف این دسر بیشتر برای ماه مبارک رمضان می باشد و اغلب با رنگ های مختلف بر سر سفره افطار نهاده می شود. به همین منظور در ادامه به آموزش روش ساخت فرنی رنگی که یک نوع فرنی مجلسی محسوب می شود، می پردازیم.
کد خبر: ۲۵۴۹۴۷
۱۴:۴۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

«شیعه نیوز»: فرنی از جمله دسرهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد، که می توان به عنوان یک دسر عالی و خوش طعم به راحتی آن را در منزل تهیه کرد. طرز تهیه فرنی ساده می باشد و از محبوبیت بسیاری در خانواده های ایرانی بهره می برد. البته مصرف این دسر بیشتر برای ماه مبارک رمضان می باشد و اغلب با رنگ های مختلف بر سر سفره افطار نهاده می شود. به همین منظور در ادامه به آموزش روش ساخت فرنی رنگی که یک نوع فرنی مجلسی محسوب می شود، می پردازیم.

فرنی سه رنگ ویژه افطارهای ماه رمضان

مواد لازم :

نشاسته ۶ قاشق غذا خوری ،

آب سرد نصف لیوان ،

شکر ۱لیوان ،

گلاب نصف لیوان،

شیر سرد ۳ لیوان ،

کاکائو حل شده ۱ قاشق چایخوری،

زعفران حل شده ۱ قاشق سوپ خوری،

کره ۵۰ گرم ،

طرز تهیه:

نشاسته را درون ظرفی با آب سرد حل می کنیم و آن را به شیر سرد اضافه می کنیم . شکر ،گلاب (اگر نیاز است که ۲۴ ساعت فرنی را نگهداری کنید کره اضافه کنید در غیر این صورت نیاز نیست )روی حرارت ملایم می گذاریم و مرتب هم می زنیم تا فرنی فرم بگیرد ،کاکائو را با آب جوش حل کنید تا به شکل سس دربیاید مقداری شیر را به آن ظرف (کاکائو )و مقداردیگری به زعفران حل شده اضافه می کنیم . بهتر است در این قسمت از فرد دیگری کمک بگیرید تا دو نفری فرنی سه رنگ را به ظرف مورد نظر منتقل کنید . اگر تمایل دارید فرنی سه رنگ و سه طبقه در ظرف باشد ابتدا قسمت شکلاتی سپس سفید و بعد از آن زعفرانی را می ریزیم و می گذاریم کاملا سرد شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: