۰

طرز تهیه ۸ ساندویچ خوشمزه و سبک برای افطاری

ساندویچ‌ها انواع مختلفی دارند. این روز‌ها با وجود ویروس کرونا، نمی‌توانیم از بهداشتی بودن ساندویچ‌های بیرون مطمئن باشیم؛ بنابراین بهترین کاری که می‌توانیم بکنیم، تهیه‌ی ساندویچ‌های خانگی است.
کد خبر: ۲۵۴۹۰۱
۱۵:۱۹ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، ساندویچ‌ها انواع مختلفی دارند. این روز‌ها با وجود ویروس کرونا، نمی‌توانیم از بهداشتی بودن ساندویچ‌های بیرون مطمئن باشیم؛ بنابراین بهترین کاری که می‌توانیم بکنیم، تهیه‌ی ساندویچ‌های خانگی است. ساندویچ‌هایی که امروز قصد آموزش آن‌ها را به شما داریم، بسیار سبک هستند؛ بنابراین می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان افطاری نوش جان کنید.

طرز تهیه ۸ ساندویچ خوشمزه و سبک برای افطاری

تهیه‌ی این ساندویچ‌ها وقت چندان زیادی از شما نمی‌گیرد.

۱. ساندویچ مرغ گریل‌شده

یکی از ساندویچ‌های خوشمزه و جذاب برای افطاری، ساندویچ مرغ گریل شده است. این ساندویچ در کنار طعم بسیار عالی خود، حاوی مواد مغذی زیادی هم است؛ بنابراین حتما یکبار هم که شده، آن را امتحان کنید. بدون شک طرفدار همیشگی این ساندویچ خواهید شد. اگر طرز گریل کردن مرغ را بلد نیستید، نگران نباشید. در ادامه این کار را به شما آموزش داده‌ایم.

مواد لازم برای گریل کردن مرغ

سینه‌ی مرغ بدون استخوان: دو عدد
آب لیموترش: نصف فنجان
پیاز سرخ شده: نصف قاشق چای‌خوری
جعفری خشک شده: دو قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل: به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه‌ی ساندویچ مرغ گریل شده

سس مایونز: یک فنجان
ساقه‌ی کرفس: دو عدد
نان تست: هشت عدد
کاهو: چهار برگ
پودر سیر: یک هشتم قاشق چای‌خوری
گوجه‌فرنگی رسیده: یک عدد
پودر فلفل سیاه: یک هشتم قاشق چای‌خوری
نمک: یک هشتم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه مرغ گریل شده

۱. برای گریل کردن مرغ، ابتدا دستگاه گریل را روشن کنید تا گرم شود. سپس صفحه‌ی آن را با کمی روغن یا کره چرب کنید.

۲. آب لیموترش را در یک کاسه‌ی عمیق بریزید. سینه‌ی مرغ را در آب لیموترش بزنید و پیاز سرخ شده، نمک، پودر فلفل و جعفری خشک شده را به آن اضافه کنید و با دست به‌خوبی مواد را با مرغ مخلوط کنید.

۳. سینه‌ی مرغ را از کاسه بیرون بیاورید و هر طرف از آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی دستگاه گریل کنید تا دیگر رنگ آن صورتی نباشد.

طرز تهیه‌ی ساندویچ مرغ گریل شده

۱. برای تهیه‌ی ساندویچ مرغ گیل شده، اولین کاری که باید بکنید این است که مرغ گریل شده را نسبتا درشت ریش ریش کنید. ساقه‌ی کرفس را هم خرد کنید.

۲. یک کاسه‌ی بزرگ بردارید و سس مایونز، پودر سیر، نمک و فلفل را درون آن ریخته و خوب مواد را بزنید تا یکدست شوند.

۳. مرغ ریش شده و ساقه‌ی کرفس خرد شده را در یک کاسه‌ی دیگر با هم مخلوط کنید. مخلوط سس مایونز را روی مرغ بریزید و خوب مواد را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. اضافه کردن کرفس اختیاری است؛ بنابراین می‌توانید در صورت تمایل آن را حذف کنید.

۴. نان‌ها را در دستگاه توستر برشته کنید. اگر دستگاه ندارید، یک ماهیتابه روی اجاق بگذارید و به مقدار لازم کره درون آن بریزید. اجازه دهید کره آب شود، سپس هر طرف از نان‌ها را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی حرارت سرخ کنید. این میزان با توجه به اینکه دوست دارید نانتان چقدر برشته باشد، می‌تواند کم یا زیاد شود.

۵. روی هر نان تست، نصف قاشق غذاخوری سس مایونز بمالید و با قاشق آن را صاف کنید. مخلوط سالاد مرغ را به طور مساوی روی یک طرف نان‌های تست بریزید. گوجه‌فرنگی را حلقه‌ای خرد کنید. سپس روی مخلوط مرغ یک برگ کاهو و چند حلقه گوجه‌فرنگی قرار دهید. ساندویچ مرغ گریل شده‌ی شما آماده است. از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

۲. ساندویچ سالاد تخم‌مرغ

طرز تهیه ۸ ساندویچ خوشمزه و سبک برای افطاری

اگر امروز از آن روزهاست که زیاد حوصله‌ی وقت گذاشتن برای آشپزی را ندارید، می‌توانید ساندویچ سالاد تخم‌مرغ درست کنید. این ساندویچ، همان‌طور که از اسمش مشخص است، طرز تهیه‌ی آسانی دارد و برای درست کردن آن به مواد اولیه‌ی چندان زیادی نیاز ندارید.

این ساندویچ ساده می‌تواند با طعم بسیار خوب خود شما را شگفت‌زده کند. ساندویچ سالاد تخم‌مرغ را می‌توانید به‌عنوان یک افطاری سبک نوش جان کنید یا برای میان وعده به فرزندتان بدهید.

مواد لازم

تخم‌مرغ: چهار عدد
سس مایونز: نصف فنجان
سس خردل: یک قاشق چای‌خوری
پیاز خرد شده: یک چهارم فنجان
پودر فلفل پاپریکا: یک چهارم قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه

۱. تخم‌مرغ‌ها را بشویید. یک قابلمه را پر از آب سرد کنید و تخم‌مرغ‌ها را درون قابلمه قرار دهید. قابلمه را روی اجاق بگذارید و زیر حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. بعد از گذشت حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه، زیر حرارت را خاموش کنید و قابلمه را از روی اجاق بردارید. آب را دور بریزید و پوست تخم‌مرغ‌ها را بگیرید. سپس آن‌ها را نه خیلی ریز و نه خیلی درشت خرد کنید.

۲. سس مایونز، سس خردل و پیاز خرد شده را در یک کاسه‌ی بزرگ بریزید. اگر طعم پیاز در این ساندویچ را دوست ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید. تخم‌مرغ‌های خرد شده را به کاسه اضافه کنید و مواد را به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

ساندویچ سالاد مرغ را با نمک، فلفل سیاه و پودر فلفل پاپریکا طعم‌دار کنید. می‌توانید سالاد تخم‌مرغ را با نان معمولی میل کنید یا آن را روی نان تست قرار دهید. یک برگ کاهو و چند حلقه گوجه‌فرنگی هم روی آن بگذارید و از خوردن آن لذت ببرید.

۳. ساندویچ ایتالیایی با پنیر موزارلا

نوبتی هم که باشد، نوبت یک ساندویچ بین‌المللی است. همه‌ی ما ایتالیا را به پیتزا‌های کم‌نظیرش می‌شناسیم، اما ساندویچ‌های این کشور زیبا هم بسیار خوشمزه هستند و ارزش امتحان کردن دارند. در ادامه می‌خواهیم طرز تهیه‌ی ساندویچ ایتالیایی را به شما آموزش دهیم. تهیه‌ی این ساندویچ ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

برای درست کردن ساندویچ ایتالیایی به سس مارینارای ایتالیایی نیاز دارید که در ادامه طرز تهیه‌ی آن آورده شده است. دست به کار شوید و خانواده را با این غذای بین‌المللی خوش‌طعم به وجد بیاورید.

مواد لازم برای تهیه‌ی سس مارینارا

پوره‌ی گوجه‌فرنگی: ۵۰۰ گرم
جعفری خرد شده‌ی تازه: چهار قاشق غذاخوری
سیر رنده شده: یک حبه
پودر پونه‌ی کوهی: یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون: شش قاشق غذاخوری
پیاز ریز خرد شده: یک سوم فنجان
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه‌ی ساندویچ ایتالیایی

کره: یک چهارم فنجان
پودر سیر: یک هشتم قاشق چای‌خوری (اختیاری)
نان تست: ۱۲ عدد
پودر پونه‌ی کوهی: یک قاشق چای‌خوری
پنیر موزارلا خرد شده: ۲۵۰ گرم
سس مارینارا: یک پیمانه
نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه‌ی سس مارینارا

۱. برای تهیه‌ی سس مارینارا، اول باید پوره‌ی گوجه‌فرنگی، جعفری خرد شده، سیر رنده شده، پونه‌ی کوهی، نمک و فلفل را در مخلوط‌کن بریزید. مواد را به‌خوبی بزنید تا کاملا نرم شوند.

۲. یک ماهیتابه‌ی بزرگ روی اجاق بگذارید. روغن زیتون را درون ماهیتابه بریزید و پیاز‌های ریز خرد شده را به مدت ۲ دقیقه درون روغن سرخ کنید. سپس مخلوط گوجه‌فرنگی را به پیاز‌ها اضافه کنید. زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید مواد به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بمانند تا غلیظ شوند. هر از گاهی سس را هم بزنید. سس مارینارا آماده است.

طرز تهیه‌ی ساندویچ ایتالیایی

۱. فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود. شش تکه از نان تست را روی سینی فر قرار دهید. یک مشت کوچک از پنیر موزارلا را روی هر تکه از نان‌ها بریزید. روی نان‌ها، شش عدد نان تست دیگر را قرار دهید.

۲. کره‌ی آب شده، پودر سیر و نمک را در یک کاسه با یکدیگر مخلوط کنید. با یک قلمو یا پشت یک قاشق غذاخوری، روی نان‌ها مقداری از مخلوط کره را بمالید. سپس روی آن پودر پونه‌ی کوهی را بریزید.

۳. سینی را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه، یا تا زمانی که رنگ نان‌ها قهوه‌ای طلایی شود، در طبقه‌ی وسط فر قرار دهید. سپس سینی را از فر خارج کنید. روی طرف دیگر نان‌ها مخلوط کره را بمالید و روی آن‌ها پودر پونه‌ی کوهی بریزید. دوباره سینی را به مدت تقریبا ۲ دقیقه در فر قرار دهید.

۴. سینی را از فر بیرون بیاورید. نان‌ها را به‌دلخواه از وسط یا به شکل مثلث برش بزنید. سس مارینارا که از قبل آماده کرده بودید، داخل یک کاسه بریزید و به همراه نان‌ها سرو کنید. نوش جان.

۴. ساندویچ کاپریس ایتالیایی

طرز تهیه ۸ ساندویچ خوشمزه و سبک برای افطاری

از آنجایی که غذا‌های ایتالیایی طرفداران زیادی دارند، تصمیم داریم یک ساندویچ ایتالیایی ساده و سبک دیگر را به شما یاد دهیم. ساندویچ کاپریس از آن دسته از ساندویچ‌هایی است که طرفداران زیادی دارد. فقط کافی‌ست یکبار این ساندویچ را امتحان کنید تا دلیل محبوبیت بیش از حد آن را متوجه شوید.

این ساندویچ بین‌المللی فقط در دو مرحله آماده می‌شود و به دلیل اینکه سبک است، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای افطاری باشد. این ساندویچ را برای روز‌هایی از ماه مبارک رمضان که وقت زیادی برای تهیه‌ی افطاری ندارید، در نظر داشته باشید.

مواد لازم

نان باگت: چهار عدد
ریحان تازه: یک فنجان
گوجه‌فرنگی: یک عدد
پنیر موزارلا: هشت ورقه
روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه

۱. برای تهیه‌ی ساندویچ کاپریس، ابتدا با یک چاقوی تیز هر کدام از نان‌های باگت را به درازا برش بزنید. گوجه‌فرنگی را هم حلقه‌ای خرد کنید و کنار بگذارید. با یک قلمو یا پشت قاشق غذاخوری، هر تکه از نان‌ها را به روغن زیتون آغشته کنید.

۲. روی چهار طرف زیری نان‌ها دو ورقه پنیر موزارلا، برگ ریحان و چند حلقه گوجه‌فرنگی بگذارید. آن‌ها را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. سپس چهار طرف رویی نان‌ها را روی آن‌ها بگذارید. به همین سادگی ساندویچ کاپریس ایتالیایی شما آماده است.

۵. ساندویچ گوجه‌فرنگی و پنیر ریکوتا

ساندویچ گوجه‌فرنگی و پنیر ریکوتا هم یک ساندویچ سبک دیگر است که طعم بسیار خوبی دارد. برای تهیه‌ی این ساندویچ فقط به شش ماده‌ی اولیه‌ی ساده نیاز دارید که احتمالا همه یا تعداد زیادی از آن‌ها را همین الان در خانه دارید.

دقت کنید که مواد زیر برای یک نفر کافی است. اگر می‌خواهید این ساندویچ را برای تعداد نفرات بیشتری درست کنید، به مواد اضافه کنید. در ادامه طرز تهیه‌ی این ساندویچ لذیذ را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

مواد لازم

گوجه‌فرنگی کوچک: یک عدد
پنیر ریکوتا: نصف فنجان
سس مایونز: دو قاشق غذاخوری
نان تست: دو عدد
نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه

۱. برای تهیه‌ی این ساندویچ ساده، فر را از قبل روشن کنید تا گرم شود. روی سینی فر کاغذ پوستی قرار دهید. گوجه‌فرنگی را حلقه‌ای کنید. حلقه‌های گوجه‌فرنگی را روی سینی فر قرار دهید.

۲. روی هر حلقه از گوجه‌فرنگی مقداری پنیر ریکوتا بریزید. سینی را به مدت تقریبا ۵ دقیقه در فر قرار دهید تا رنگ پنیر قهوه‌ای شود. سپس سینی را از فر خارج کنید.

۳. نان تست را برشته کنید. روی هر تکه از نان تست، یک قاشق غذاخوری سس مایونز بریزید و با قاشق به‌خوبی آن را صاف کنید. حلقه‌های گوجه‌فرنگی حاوی پنیر ریکوتا را روی یک طرف از نان تست قرار دهید. آن را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید و طرف دیگر نان را روی آن بگذارید. ساندویچ شما آماده است.

۶. ساندویچ ایتالیایی با سس پستو

طرز تهیه ۸ ساندویچ خوشمزه و سبک برای افطاری

این ساندویچ خوشمزه به دلیل اینکه با سس پستو تهیه می‌شود، متفاوت از سایر ساندویچ‌ها است. سس پستو یک سس ایتالیایی است که می‌توانید آن را با پیتزا یا حتی پاستا سرو کنید. این سس به دلیل اینکه با ریحان تهیه می‌شود، عطر بسیار خوبی دارد. در ادامه طرز تهیه‌ی این افطاری آورده شده است.

مواد لازم برای تهیه‌ی سس پستو

گردوی خرد شده: چهار قاشق غذاخوری
برگ ریحان تازه بدون ساقه: دو فنجان
سیر رنده شده: یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون: نصف فنجان
پنیر پارمزان رنده شده: نصف فنجان

مواد لازم برای تهیه‌ی ساندویچ

کره‌: یک قاشق غذاخوری
سس پستو: یک قاشق غذاخوری
نان تست: دو عدد
پنیر موزارلا: یک ورقه
گوجه‌فرنگی متوسط: یک عدد
نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه سس پستو

۱. برای درست کردن سس پستو، اولین کار این است که گردو‌ها را در یک ماهیتابه قرار دهید و ماهیتابه را روی حرارت متوسط بگذارید. نیازی نیست به گردو‌ها روغن اضافه کنید. اجازه دهید گردو‌ها به مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی حرارت باشند. مدام آن‌ها را هم بزنید تا رنگشان قهوه‌ای طلایی شود و عطرشان درآید. سپس بلافاصله گردو‌ها را به یک بشقاب منتقل کنید و اجازه دهید به مدت تقریبا ۵ دقیقه خنک شوند.

۲. گردوی تفت داده شده، برگ‌های ریحان و سیر را در مخلوط‌کن بریزید و مواد را چند پالس بزنید تا به‌خوبی ترکیب شوند. همان‌طور که مخلوط‌کن روی دور کند روشن است، روغن زیتون را به‌آرامی به مواد اضافه کنید و چند پالس دیگر بزنید تا ترکیب نرم شود. پنیر پارمزان را اضافه کنید و دوباره مواد را مخلوط کنید. سس پستو را درون یک کاسه بریزید و کنار بگذارید.

طرز تهیه‌ی ساندویچ

۱. دو طرف نان تست را به کره‌ی آب شده آغشته کنید و روی آن‌ها به‌اندازه‌ی مساوی سس پستو بزنید. سس را با قاشق صاف کنید. گوجه‌فرنگی را حلقه‌ای خرد کنید. حلقه‌های گوجه‌فرنگی را روی یک طرف نان تست قرار دهید و روی آن یک ورقه پنیر موزارلا بگذارید. ساندویچ را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. طرف دیگر نان را روی آن بگذارید.

۲. یک ماهیتابه روی اجاق بگذارید و مقدار کمی کره یا روغن به آن اضافه کنید. زمانی که کره یا روغن داغ شد، نان تست را درون ماهیتابه قرار دهید و اجازه دهید رنگ آن قهوه‌ای طلایی شود. سپس نان تست را بااحتیاط برگردانید و و طرف دیگر را هم به مدت تقریبا ۲ دقیقه سرخ کنید. افطاری لذیذ و خوش‌عطر شما آماده است.

۷. ساندویچ خیار ایتالیایی

اهمیت آبرسانی به بدن در ماه رمضان دو چندان می‌شود. خیار یکی از میوه‌های به‌شدت آبرسان است که به هیدراته نگه داشتن بدن کمک زیادی می‌کند. می‌توانید ساندویچ خیار ایتالیایی را به‌عنوان یک افطاری سبک و آبرسان نوش جان کنید. این ساندویچ در یک چشم به هم زدن آماده می‌شود.

مواد لازم

سس مایونز: دو قاشق غذاخوری
پنیر موزارلا خرد شده: یک فنجان
نان تست: دو عدد
خیار کوچک: یک عدد
نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه

۱. برای تهیه‌ی ساندویچ خیار، ابتدا خیار را به‌خوبی بشویید و پوست آن را بگیرید. خیار را به‌صورت حلقه‌های نازک برش بزنید.

۲. روی هر طرف نان تست، به‌اندازه‌ی یک قاشق غذاخوری سس مایونز بزنید. پنیر موزارلا را روی یک طرف نان قرار دهید. روی آن حلقه‌های خیار را بگذارید و آن را با نمک طعم‌دار کنید. نان‌های تست را روی هم قرار دهید و نوش جان کنید.

۸. ساندویچ پنیر موزارلای دودی و سس پستو

طرز تهیه ۸ ساندویچ خوشمزه و سبک برای افطاری

آخرین افطاری که امروز به شما آموزش می‌دهیم، ساندویچ پنیر موزارلای دودی و سس پستو است که ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. این ساندویچ سبک در مدت زمان کم آماده می‌شود و با طعم عالی خود می‌تواند خود را در فهرست همیشگی ساندویچ‌هایی که قرار است درست کنید، جای دهد. طرز تهیه‌ی این افطاری هیجا‌ن‌انگیز به شرح زیر است.

مواد لازم

سس پستو: دو قاشق غذاخوری
نان تست: دو عدد
سس مایونز: یک قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان رنده شده: یک قاشق غذاخوری
پنیر موزارلای دودی خرد شده: یک چهارم فنجان
کاهو: یک برگ
گوجه‌فرنگی: دو حلقه
نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه

۱. برای تهیه‌ی این ساندویچ، نان تست را به مقدار کم برشته کنید. روی یک طرف نان تست سس پستو بزنید. روی طرف دیگر نان تست، سس مایونز بزنید. روی هر دو طرف پنیر پارمزان رنده شده را بریزید.

۲. روی یک طرف نان، پنیر موزارلای دودی خرد شده را قرار دهید و روی آن کاهو و حلقه‌های گوجه‌فرنگی را بگذارید. کمی نمک و فلفل روی آن بپاشید و طرف دیگر نان را روی آن قرار دهید. نوش جان.

امروز طرز تهیه‌ی ۸ ساندویچ سبک را به شما آموزش دادیم که برای افطاری گزینه‌های بسیار خوبی هستند. ویژگی مثبت این ساندویچ‌ها این است که بیشتر آن‌ها در مدت زمان کم آماده می‌شوند. شما دوست دارید برای افطاری چه چیز‌هایی بخورید؟ نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان در میان بگذارید.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: