۰

بازداشت سه مقام دیگر عربستان به اتهام فساد مالی

مقام‌های عربستان یکشنبه شب اعلام کردند که یک افسر بلندپایه و دو مسؤول بازنشسته گارد ملی این کشور را در چارچوب آنچه "مبارزه با فساد" خوانده شده است، بازداشت کرده‌اند.
کد خبر: ۲۵۴۸۲۱
۰۹:۱۰ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»،یک مقام مسؤول در سازمان کنترل و مبارزه با فساد عربستان افزود: با همکاری وزارت گارد ملی، یک سرلشکر بازنشسته و دو کارمند دیگر این نهاد به خاطر دریافت مبالغ نقدی از شرکتهای داخلی و خارجی را بازداشت شده‌اند.

این مقام که خواست نامش محفوظ بماند، افزود: این سرلشکر حدود ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال سعودی را از یک شرکت اتریشی دریافت کرده که بخشی از آن پول نقد بوده است.

به گفته این مقام عربستانی، بخش دیگری از پولی که این سرلشکر دریافت کرده است، از طریق خرید ملک و املاک به نام خودش و بخشی از آن را برای تاجرانی حوال کرده تا به کمک یکدیگر در جایی سرمایه گذاری شود و پس از آن وی بتواند آن را بازپس گیرد.

براساس این گزارش، فرد دوم بازداشت شده نیز ۳۰ میلیون و ۱۵۳ هزار ریال سعودی را به صورت نقدی اما در چند نوبت و شخص سوم نیز ۱۴۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال را دریافت کرده است.

"محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان پیشتر با دفاع از موج بازداشت مسؤولان کنونی و پیشین این کشور و آنچه مبارزه با فساد خوانده بود، مدعی شد که وی تلاش می‌کند با این کار، اقتصاد کشورش را اصلاح کند.

این درحالی است که سازمان‌های حقوق بشری، اقدام عربستان برای بازداشت کسانی که از آنها به عنوان مفسد اقتصادی یاد می‌کند مخالفان ولیعهد برای جانشینی پدر دانسته‌اند، تا اقدامی که رسانه‌های عربستانی از آن به عنوان پرونده مبارزه با فساد تعبیر می‌کنند.

در همین ارتباط، "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان ۱۳ آبان ماه ۹۶ دستور تشکیل سازمان مبارزه با فساد به ریاست پسرش محمد را صادر کرد و بدنبال آن بود که ده‌ها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و پیشین سعودی بازداشت شدند.

به دنبال این حملات، دولت عربستان توانست بیش از ۱۰۶ میلیارد دلار پول نقد، اجناس قیمتی و اموال گران‌قیمت دیگر را در قبال آزادی برخی از شاهزادگان، از آنان دریافت کند.

نوامبر ۲۰۱۷ (آبان ۹۶) نیز حدود ۳۸۱ نفر در عربستان نیز به اتهام فساد مالی و اختلاس بازداشت و بیشتر آنها در هتل "ریتزکارلتون" در ریاض زندانی شدند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: