۰

نخستین ضیافت افطاری در دانشگاه ترین در ایندیانا

دانشجویان مسلمان دانشگاه ترین در شهر آنگولا در ایندیانای آمریکا که به تازگی انجمن اسلامی تاسیس کرده‌اند، امسال برای نخستین بار ضیافت افطار را با حضور تعداد محدودی به دلیل شرایط کرونایی برگزار کردند.
کد خبر: ۲۵۴۷۰۱
۱۴:۱۰ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه ترین در شهر آنگولا در ایالت ایندیانای آمریکا، انجمنی که به تازگی تاسیس شده است، برای نخستین بار امسال ضیافت افطاری را در محوطه دانشگاه با آغاز ماه مبارک رمضان برگزار کرده است.

ده ها مهمان ، از جمله دانشجویان و اعضای هیئت علمی ، در این وعده غذایی که در کلوپ زد در زیرزمین مرکز ام‌آی‌تی برگزار شد ، شرکت کردند. این رویداد به دلیل پروتکل‌های ایمنی سلامت و شرایط شیوع کرونا به ۵۰ شرکت کننده محدود شده بود.

حمزه طارق، دانشجوی ارشد مهندسی زیست و رئیس انجمن دانشجویان مسلمان در دانشگاه ترین، مراسم سه شنبه را با معرفی سازمان خود افتتاح کرد. وی تاریخچه مختصری از ماه رمضان و مروری بر اهمیت و تقدس ماه مبارک برای مسلمانان را ارائه داد.

وی خطاب به جمعیت کوچک از تریبون گفت: ماه رمضان ماه انعکاس معنوی است، جایی است که ۱.۶ میلیارد مسلمان از طلوع تا غروب آفتاب غذا نمی‌خورند و نمی‌نوشند

طارق ادامه داد: در این ماه ما نه تنها از غذا خوردن ، بلکه شایعات یا دروغ پرهیز می‌کنیم ، سعی می‌کنیم از انجام عادت های بد خودداری کنیم و سعی می‌کنیم معنویت خود را افزایش دهیم. این یک ماه خود بازتابی است ، و زمان خوبی است تا با خود و خانواده خود نزدیک شوید و سعی کنید خود را به یک شخص بهتر تبدیل کنید.

عبدالرحمن اجابنور ، دانشجوی ارشد علوم کامپیوتر افزود: هر کس ایده خودش را در مورد ماه رمضان دارد. روزه باعث می‌شود احساس فقیر و مردمی را که نمی‌توانند خودشان را سیر کنند، درک کنید.

وی افزود: این به شما احساس فروتنی، صدقه و بخشش می‌دهد ... همچنین به شما ذهن روشنی می‌دهد و عوامل حواس پرتی را از بین می‌برد.

اجابنور یک دانشجوی عرب گفت که رعایت ماه رمضان در ایالات متحده به دور از خانواده و دوستانش دشوار است زیرا در جوامع غربی حمایت چندانی از آن وجود ندارد.

او در ادامه گفت: امروز شخصی در یکی از کلاس‌های من در مورد غذا صحبت می‌کرد و من به دلیل گرسنگی زیاد مجبور شدم از کلاس خارج شوم.

اجابنور خاطرنشان کرد که ضیافت افطاری روز سه شنبه به ایجاد احساس اجتماع و همبستگی مذهبی کمک می‌کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: