۰

سازمان ملل مسجدستیزی در فرانسه را محکوم کرد

مسئول اتحادیه تمدن‌های سازمان ملل متحد، حملات خرابکارانه علیه مساجد در غرب فرانسه را محکوم کرد و آن را مغایر با ارزش‌های انسانی دانست.
کد خبر: ۲۵۴۶۷۹
۱۱:۱۳ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مسئول اتحادیه تمدن‌های سازمان ملل متحد، حملات خرابکارانه علیه مساجد در غرب فرانسه را محکوم کرد و آن را مغایر با ارزش‌های انسانی دانست.

 میگل آنخل مواتینوس، مسئول اتحادیه تمدن‌های سازمان ملل متحد (UNAOC) اقدامات نفرت‌آمیز اخیر ضد مسلمانان در غرب فرانسه را محکوم کرد.

در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه از سوی سخنگوی UNAOC صادر شد آمده است كه موراتینوس با جامعه مسلمانان فرانسه ابراز همبستگی كرده و برای آنها ماه رمضان مبارک و آرامی را آرزو می‌کند.

موراتینوس شعارهای ضد اسلامی نوشته شده روی دیوارهای مرکز فرهنگی اسلامی Avicenne (ابن سینا) در شهر رن در غرب فرانسه را محکوم کرد.

این شعارهای نفرت‌آمیز روز یکشنبه و در آستانه ماه رمضان بر روی دیوارهای یک نمازخانه دیده شد. چند روز پیش از این، در شهر نانت فرانسه درب مسجد الرحمه بر اثر آتش‌سوزی عمدی تخریب شد.

موراتینوس این اقدامات را حقیرانه خواند و آن را توهین به قوانین بین‌المللی حقوق بشر و ارزش‌ها و اصولی كه سازمان ملل از آن حمایت می‌كند، به ویژه آزادی دین و عقیده دانست.

وی افزود که اکنون بیش از هر زمان دیگر باید وحدت و یکپارچگی سرلوحه اقدامات ما باشد. ما در برابر افزایش نفرت ضد اسلامی، برچسب زدن به مسلمانان و ناسیونالیسم و قومیت گرایی و همچنین سخنان تنفرآمیز و هدف قرار دادن جمعیت‌های آسیب پذیر به خاطر دین یا اعتقادات آنها قاطعانه می‌ایستیم.

موراتینوس برنامه اقدام سازمان ملل برای حفاظت از اماکن دینی را که توسط UNAOC تهیه شده است یادآوری کرد و از دولت‌ها و دیگر دست‌اندرکاران مربوطه خواست به حمایت از اجرای توصیه‌های آن که بر جهانی بودن اماکن دینی به عنوان نمادهای تاریخی و میراث مشترک بشریت تأکید دارد، بپردازند.

وی تأكید كرد كه احترام متقابل، هماهنگی بین ادیان و همزیستی مسالمت آمیز زمانی حاصل می‌شود كه فضای وسیعی برای همه فراهم باشد تا آزادانه و با خیال راحت آیین‌های دینی خود را انجام دهند و عقاید خود را ابراز کنند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: