۰

انتقاد رئیس جمهور ترکیه از اسلام هراسی سیاستمداران غربی

رئیس جمهوری ترکیه در اظهارات جدیدش گفت که اسلام هراسی به یکی از ابزارهای سیاستمداران غربی برای سرپوش گذاشتن بر شکست های خود تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۵۴۶۶۳
۰۹:۱۴ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهوری ترکیه در اظهارات جدیدش گفت که اسلام هراسی به یکی از ابزارهای سیاستمداران غربی برای سرپوش گذاشتن بر شکست های خود تبدیل شده است.

اردوغان در نشستی با بخش زنان اتحادیه بین المللی دموکرات ها (UID) که یک سازمان غیردولتی در استانبول ترکیه است،گفت: سیاستمدارانی که در سیاست خارجی شکست می خورند ؛تلاش می کنند با حمله به مسلمانان بر بی کفایتی های خود سرپوش بگذارند.

وی افزود: حملات نژادپرستانه که مسلمانان یا مهاجران را هدف قرار می دهد ، به دلیل فعال تر شدن برتری طلبان سفیدپوست در عصری که ایده آل های آنها در جوامع جریان پیدا کرده به طور فزاینده ای افزایش یافته است.

آزادی بیان بهانه ای برای کمک به راست گرایان افراطی شده است که این خشونت ها را ترتیب می دهند.

به عنوان مثال ، آلمان از سال 2017 به طور جداگانه جنایات های اسلام هراسانه را ثبت کرده است. در سال 2018 حدود 910 حادثه اسلام هراسانه رخ داده است که از آن جمله می توان به حمله به 48 مسجد اشاره کرد.

در طول سال 2019 نیز یک روز در میان یک مسجد ، یک نهاد اسلامی یا یک نماینده مذهبی در آلمان در حملات ضد مسلمانان هدف قرار گرفت و بیش از 90 درصد این موارد به جنایات با انگیزه سیاسی توسط راست گرایان افراطی نسبت داده شد.

آلمان 81 میلیون نفر جمعیت دارد و پس از فرانسه دومین جمعیت بزرگ مسلمانان در اروپای غربی را در خود جای داده است.

از حدود 4.7 میلیون مسلمان این کشور ، حداقل 3 میلیون نفر از نژاد ترک هستند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: