۱

کاهش عضویت در کلیساهای آمریکا در دو دهه گذشته

نتایج نظرسنجی جدید شرکت گالوپ نشان می دهد که درصد آمریکایی هایی که در یک مکان عبادی مانند کلیسا عضویت دارند برای اولین بار در هشتاد سال گذشته به زیر ۵۰ کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۵۴۵۹۸
۱۳:۳۷ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، نتایج نظرسنجی جدید شرکت گالوپ نشان می دهد که درصد آمریکایی هایی که در یک مکان عبادی مانند کلیسا عضویت دارند برای اولین بار در هشتاد سال گذشته به زیر ۵۰ کاهش یافته است.

تارنمای هیل با استناد بر نتایج نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شده نوشت: عضویت در کلیساهای آمریکا به طور مداوم در دو دهه گذشته کاهش یافته است. قبل از سال ۲۰۰۰ میلادی عضویت در کلیساهای آمریکا حدود ۷۰ درصد بود. این رقم از دهه ۱۹۳۰میلادی که گالوپ شروع به ارزیابی میزان عضویت آمریکایی ها در اماکن عبادی این کشور کرده است به ثبت رسیده است.

در سال ۲۰۲۰ عضویت در کلیساهای آمریکا به پایین ترین سطح یعنی ۴۷ درصد رسیده است.

گالوپ در گزارش خود اشاره می کند که کاهش عضویت در کلیساها در وهله نخست نتیجه افزایش تعداد آمریکایی هایی است که می گویند مذهب برای آنها ارجحیت ندارد.

این گزارش می افزاید: در دو دهه گذشته درصد آمریکایی هایی که دوست نداشتند هویت مذهبی داشته باشند از ۸ درصد در سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ به ۱۳ درصد در سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ و ۲۱ درصد در سه سال گذشته میلادی رسیده است.

سهم اندکی از این کاهش در عضویت به خاطر کاهش تعداد شهروندان آمریکایی است که می گویند رسما در هیچ کلیسایی عضو نیستند. از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ میلادی، ۷۳ درصد از آمریکایی های مذهبی گفته اند در کلیسا عضویت دارند، این آمار به طور متوسط به ۶۰ درصد بین این افراد کاهش یافته است.

گالوپ همچنین خاطرنشان می کند که عضویت در کلیساها در آمریکا با سن افراد نیز در ارتباط است. در بین افرادی که قبل از سال ۱۹۴۶ میلادی متولد شده اند ۶۶ درصد در یک کلیسا عضو بوده اند و این سهم در نسل های بعدی کاهش یافته است. ۵۸ درصد از افرادی که بعد از جنگ جهانی دوم به دنیا آمده اند، ۵۰ درصد متولدین نسل ایکس (بعد از اتمام انفجار جمعیت پس از جنگ جهانی دوم و در بازه زمانی اوایل دهه ۱۹۶۰ تا اواخر ۱۹۷۰) و ۳۶ درصد از متولدین نسل هزاره (اواخر دههٔ ۱۹۷۰ یا اوایل دههٔ ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ به پایان رسیده‌است) گفته اند که عضو کلیسا هستند.

صرف نظر از مساله نسل ها، سهم بزرگسالان آمریکایی که هیچ عضویتی در کلیساها ندارند همچنان رو به افزایش داد. این روند همچنین در بین زیرگروه هایی مانند زنان، مردان، هسپانیک تبارها، احزاب سیاسی و مناطق آمریکا مشاهده می شود.

گالوپ در گزارش خود عنوان می کند که آمریکا همچنان کشوری با گرایشات مذهبی است و از هر ۱۰ نفر بیش از ۷ نفر به نوعی به یک مذهب سازمان یافته وابستگی دارند. با این حال کمتر از نیمی از آنها رسما عضو یک مکان عبادی خاص هستند. هر چند که شاید کاهش عضویت آمریکایی ها در کلیساهای آمریکا در سال ۲۰۲۰ موقتی و به دلیل همه گیری کرونا باشد اما ادامه این روند کاهشی در دهه های آینده اجتناب ناپذیر است به ویژه این که گرایشات مذهبی و عضویت در کلیساها در نسل جوان آمریکا در مقایسه با نسل افراد بالغ این کشور کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
با سلام تمام این اخبار در ایام نیمه شعبان است آیا سایت تعطیل شده استنیمه شعبان است