۰

انتقام جویی و تندروی فرزندان تکفیری‌های اروپایی در آینده

وضعیت اردوگاه‌های نگهداری از زنان و فرزندان افراد تکفیری در سوریه روز به روز بدتر می‌شود و همین موضوع خطر افراطی شدن افراد را در این اردوگاه‌ها افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۲۵۴۵۱۵
۱۵:۵۵ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، وضعیت اردوگاه‌های نگهداری از زنان و فرزندان افراد تکفیری در سوریه روز به روز بدتر می‌شود و همین موضوع خطر افراطی شدن افراد را در این اردوگاه‌ها افزایش می‌دهد.

«هایدی دوپائو» مدیر گروه حقوق بشری Child Focus در بلژیک در مورد خطر افراطی شدن کودکانی که در کمپ‌های سوریه نگهداری می‌شوند هشدار داد. بخشی از این کودکان از پدران تکفیری که از اروپا برای جهاد به عراق و سوریه رفتند به دنیا آمده و اکنون در زندانی بزرگ به سر می‌برندب؛ عدم تعیین تکلیف آنان، به احتمال زیاد آنها را به انتقام جویی و تندرو شدن هدایت خواهد کرد. این درحالی است که بسیاری از کشورهای غربی از پذیرفتن مسئولیت این خانواده‌ها سر باز می‌زنند. بلژیک یکی از منابع اصلی تامین تکفیری‌های اروپایی در عراق و سوریه بوده است. نخست وزیر این کشور گفته به زودی در مورد کودکان بلژیکی در اردوگاه‌های سوریه به ویژه الهول تصمیم خواهد گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دخترکان کم سن در این کمپ‌ها نقاب بر صورت گذاشته و هر خارجی را که می‌بینند با عنوان کافر هدف سنگ و دشنام قرار می‌دهند. این نشان می‌دهد که تفکر تکفیر به شدت در میان آنها رواج داد و اگر تکلیف این کودکان بی‌گناه مشخص نشود، آینده چندان روشنی در انتظار آنان نخواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: