۰

اعتراضات خونین ضد مودی در بنگلادش

براساس اعلام منابع، روز شنبه در جریان تبادل آتش پلیس در شرق بنگلادش دست‌کم پنج تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. نیروهای امنیتی برای سرکوب اعتراضات علیه سفر نخست‌وزیر هند تقلا می‌کردند.
کد خبر: ۲۵۴۴۹۶
۱۳:۰۴ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، براساس اعلام منابع، روز شنبه در جریان تبادل آتش پلیس در شرق بنگلادش دست‌کم پنج تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. نیروهای امنیتی برای سرکوب اعتراضات علیه سفر نخست‌وزیر هند تقلا می‌کردند.

 صدها دانشجوی مراکز دینی در ناحیه براهمانباریا در شرق بنگلادش، با پلیس و گارد مرزی درگیر شدند. پلیس گفت که آنها برای کنترل خشونت آتش گشودند.

بسیاری از گروه‌های اسلامی در بنگلادش، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند را عامل سرکوب مسلمانان در آن کشور می‌دانند. این دو کشور پیشتر با صدور بیانیه‌ای مشترک، همکاری و شراکت خودشان را ستودند، اما دولت بنگلادش هیچ اظهارنظری در رابطه با این اعتراضات نداشت.

یک پزشک بنگلادشی از انتقال سه جسد به بیمارستانی دولتی خبر داد که از ناحیه سر هدف شلیک قرار گرفته بودند و گفت که بعدا دو زخمی هم جان باختند. یک افسر پلیس محلی، مرگ این پنج تن را تایید کرده است. پلیس بنگلادش فعلا اظهارنظری درباره تلفات نداشته است.

معترضان در سراسر بنگلادش هم از اقدامات مودی شکایت دارند و هم از کشتار پلیس علیه مردمی انتقاد می‌کنند که به سفر دو روزه نخست‌وزیر هند اعتراض داشته و کشته شده‌اند.

چهار هوادار گروه اسلامی «حفاظت الاسلام» روز جمعه بعد از آنکه پلیس به سمت معترضانی آتش گشود که ادعا می‌شود به یک پاسگاه پلیس در شهر چیتاگونگ در جنوب شرق این کشور حمله کردند، کشته شدند. ده‌ها تن هم روز جمعه در داکا، پایتخت بنگلادش با گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور پلیس که به سمت معترضان شلیک شد، مجروح شدند.

روز شنبه صدها تن از اعضای گروه حفاظت الاسلام و دیگر گروه‌های اسلامی در چیتاگونگ و داکا در اعتراض به مرگ حامیانشان تظاهرات کردند. یکی از برگزارکنندگان این اعتراضات گفت: پلیس به سمت معترضان صلح‌جو تیراندازی کرد. اجازه نمی‌دهیم خون برادران ما به هدر رود.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: