۰

برگزاری همایش علمی بین المللی درباره علمای شیعه جهان

مرکز احیای میراث فرهنگی و مذهبی در آستان مقدس امام حسین(ع) از برگزاری همایش علمی بین المللی ویژه «مولی شریف العلماء» خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۴۷۲
۰۸:۵۵ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، «احسان خضیر عباس» مسئول مرکز احیای میراث فرهنگی و مذهبی در آستان مقدس امام حسین(ع)، گفت: ما درحال حاضر برای تکمیل و ساماندهی امور به منظور اعلام زمان برگزاری همایش علمی بین المللی «مولی شریف العلماء» بحث و بررسی می کنیم.

عباس افزود: این همایش به منظور بزرگداشت علمای جهان اسلام به طور عام و علمای شیعه به طور خاص برگزار می شود.

وی ادامه داد: مولی محمد شریف بن حسن علی مازندرانی حائری یکی از بزرگ‌ترین علمای شیعه است که آرامگاه وی در کربلای معلی قرار دارد. این دانشمند بزرگوار زمانی رئیس حوزه علمیه در کربلا و استاد علمای شیعه بود. وی توانست گروه بزرگی از علما را تربیت کند و بیش از یک هزار علم و مجتهد در محضر او تحصیل کردند.

عباس گفت: گفته می شود که از دلایل نبوغ این عالم جلیل القدر این است که وی سالهای متمادی از اول شب تا صبح بیدار می ماند و همیشه مشغول مطالعه و جستجو در کتاب ها بود. شک و تردیدی وجود ندارد که این مدت طولانی بیداری در شب کار بسیار دشواری است. اما این کار دشوار توانست یک نابغه و استاد بزرگ را سطح جهان اسلام داشته باشیم.

محمد‌شریف بن حسن‌علی آملی مازندرانی حائری مشهور به شریف‌العلماء مازندرانی از فقهای شیعه در قرن سیزدهم قمری است. وی در سال 1246 میلادی فوت کرد و در منزلش در کربلا به خاک سپرده شده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: