۰

افزایش تست‌های مثبت کرونا در مشهد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای تعطیلات تا کنون اگرچه تعداد افرادی که به مراکز منتخب کرونا به عنوان سرپایی مراجعه می‌کنند فرقی با قبل نداشته اما تعداد افرادی که از آنها تست گرفته شده و نتیجه آن مثبت می‌شود، بیشتر شده است.
کد خبر: ۲۵۴۴۵۹
۱۵:۵۸ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای تعطیلات تا کنون اگرچه تعداد افرادی که به مراکز منتخب کرونا به عنوان سرپایی مراجعه می‌کنند فرقی با قبل نداشته اما تعداد افرادی که از آنها تست گرفته شده و نتیجه آن مثبت می‌شود، بیشتر شده است.

«مهدی قلیان» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره وضعیت استان خراسان رضوی و ورود مسافران به شهر مشهد اظهار داشت: وضعیت ورودی و خروجی در استان ما تقریبا با هم برابری می‌کند یعنی همان تعداد که وارد استان شدند، از استان هم خارج شده‌اند.

وی یاد آوری کرد: منع ورود و خروج بر اساس رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستور العمل‌های صادره از سوی ستاد ملی کرونا خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر مشهد نارنجی یا قرمز بود ورود به آن هم ممنوع می شد اما به طور میانگین همه مناطق استان ما بر اساس رنگ بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، زرد است و تمام ممنوعیت‌های تردد به نسبت وضعیت نارنجی یا قرمز، از جمله مسئولیت‌های ستاد ملی کرونا است که دراین خصوص تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند. ستاد ملی مقابله با کرونا بر اساس ضریب خطری که هر شهر دارد، تصمیم گیری می‌کند تا شیوع کرونا به حداقل برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در استان خراسان رضوی با توجه به آمار بستری‌ها، هنوز ضریب خطر در حد وضعیت زرد قرار دارد.

قلیان خاطر نشان کرد: از ابتدای تعطیلات تاکنون ما فقط یک خطر را احساس کردیم؛ به این منظور که تعداد افرادی که به مراکز منتخب کرونا به عنوان سرپایی مراجعه می‌کنند فرقی با قبل نداشته اما تعداد افرادی که از آنها تست گرفته شده و نتیجه آن مثبت می‌شود، بیشتر شده است.

وی با پیش‌بینی از وضعیت هفته‌های آینده در شهر مشهد گفت: شاید این موضوع در هفته‌های آینده به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها، اماکن عمومی، رفت و آمدها، دید و بازدیدها و مسافرت‌ها افزایش یابد.

قلیان تاکید کرد: بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم که سفرهای غیرضروری را کاهش دهند و سفرها را برای زمانی بگذارند که کرونا ریشه کن شده و یا چرخه انتقال کاهش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به این سوال که اگر متوجه شوید مسافری در بدو ورود مشکوک به کرونا بوده یا کرونا او مثبت است، چه اقدامی خواهید کرد؟ گفت: ما در بدو ورود به استان از مسافران تست نمی‌گیریم مگر اینکه شخص مسافر علائمی داشته باشد که دراین صورت به مراکز منتخب کرونا هدایت شده و تست به صورت رایگان گرفته خواهد شد. پس از انجام تست در صورت مثبت بودن فرد مبتلا قرنطینه خواهد شد و بعد به صورت تلفنی پیگیر وضعیت او خواهیم بود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: