۰

مواضع نژادپرستانه افسران پلیس هلندی علیه مسلمانان

تحقیقات درباره افسران پلیس نژادپرست هلندی نشان داد که آن‌ها مواضع ضدمسلمان خود را حفظ کرده‌اند و حتی در گروه‌شان کشته شدن نوجوان مسلمان را به دست قاتل تحسین کرده‌اند.
کد خبر: ۲۵۴۴۴۶
۱۳:۰۶ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، تحقیقات درباره افسران پلیس نژادپرست هلندی نشان داد که آن‌ها مواضع ضدمسلمان خود را حفظ کرده‌اند و حتی در گروه‌شان کشته شدن نوجوان مسلمان را به دست قاتل تحسین کرده‌اند.

 با ادامه تحقیقات درباره افسران پلیس هلندی که به دلیل مواضع تبعیض آمیز نژادی به آن‌ها اخطار داده شده بود، پرونده نژادپرستی نهادی دیگری در هلند رخ داده است.

ماه گذشته، تحقیقات نشان داد که پنج افسر پلیس در روتردام از سخنان توهین آمیز و تحقیرآمیز علیه مهاجران در یک گروه واتس اپ استفاده کردند. علی‌رغم محکومیت افسران پلیس به دلیل اقداماتشان، گزارش‌های جدید نشان داد که آنها فراتر از این عبارات هستند و در مورد هومیرا ارگینکانلی نوجوان مسلمان ۱۶ ساله که در سال ۲۰۱۸ کشته شد، گفته‌اند «یک ترک کمتر!»

بر اساس یک گزارش انگلیس به نقل از روزنامه ان.آر.سی هلند ، پلیس روتردام با خانواده ارگینکانلو تماس گرفت و پس از انتشار مقاله خواستار ملاقات شد. این جلسه روز چهارشنبه برگزار شد.

وکیل خانواده، نلکه استولک ، گفت که اعتماد خانواده نوجوان مسلمان به پلیس به دلیل رد درخواست هومیرا برای محافظت در برابر قاتل قبل از قتل، از بین رفته است. وی گفت که آخرین حادثه انگیزه نژادی اعتماد خانواده را کاملاً از بین برد.

گفتنی است ترک‌ها بعد از هلندی‌ها با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دومین گروه بزرگ قومی در هلند هستند. تا دهه گذشته‌، هلند از نظر شرایط نژادی کشوری مانند آلمان در نظر گرفته می‌شد اما احساسات تغییر کرد و تا سال ۲۰۰۹ دیده‌بان حقوق بشر گزارشی منتشر کرد که در آن قانون این کشور ناقض حقوق ترک ها است. به طوری که سخنان نژادپرستانه برخی سیاستمداران برجسته مانند گرت ویلدرز در هلند در سال‌های اخیر به جریان اصلی تبدیل شده است. و گزارش ها نشان داده‌اند که موسسات دولتی ارائه دهند خدمات اساسی برخوردهای تبعیض آمیز را پذیرفته اند.

در همین راستا شهروندان مسلمان نگران حزب «دنک» را در فوریه ۲۰۱۵ تأسیس کردند تا در مبارزه با نژادپرستی ، تبعیض و بیگانه ستیزی گسترده تمرکز کنند.

طبق بیانیه‌ای، استفان ون بارل معاون حزب از شهردار روتردام خواست تا از خانواده ارگینکانلی عذرخواهی کند و افسران پلیس نژادپرست مورد نظر را از کار اخراج کند.

وی افزود که مردم اعتمادشان را به فرد وستربک، رئیس پلیس از دست داده‌اند زیرا او تلاش کافی علیه نژادپرستی نشان نداده است.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: