۰

رایزنی الکاظمی و پادشاه عربستان

نخست وزیر عراق در دیدار با پادشاه عربستان ضمن تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های دوجانبه و تقویت روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی بر گسترش همکاری‌ها و تبادل نظر درباره مسایل مهم دو کشور در دو سطح منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۵۴۴۰۹
۰۸:۳۵ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، نخست وزیر عراق در دیدار با پادشاه عربستان ضمن تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های دوجانبه و تقویت روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی بر گسترش همکاری‌ها و تبادل نظر درباره مسایل مهم دو کشور در دو سطح منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد.

 دفتر اطلاع‌رسانی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: الکاظمی با سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان نشست مجازی برای بررسی مسایل مشترک دو کشور و توسعه روابط داشت.

طبق اعلام این دفتر، الکاظمی و بن عبد العزیز پس از نشست خود با انتشار بیانیه مشترکی ضمن تقدیر از سطحی که روابط و رایزنی‌های عراق-عربستان به آن رسیده، ‌بر نقش شورای هماهنگ‌سازی در تحقق منافع دو کشور و دو ملت و نیز اهمیت توسعه افق‌های همکاری‌های دوجانبه و تقویت آنها در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های سیاسی، امنیتی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری و به نتیجه رساندن تلاش‌های انجام شده و نتایج مثبت به دست آمده از سفرهای متقابل مسؤولان دو کشور در دوره گذشته تاکید کردند.

همچنین دو طرف درمورد توسعه همکاری‌ها و هماهنگی‌ها درباره مسایل منطقه، تبادل نظر درباره مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه دو کشور که در حمایت از امنیت و ثبات منطقه و تقویت آن نقش دارند، و نیز لزوم دوری از تنش‌ها و دلایل آنها و تلاش مشترک برای تقویت پایه‌های امنیت و ثبات توافق کردند.

الکاظمی در این نشست مجازی بر حمایت از طرح عربستان برای پایان دادن به بحران یمن تاکید کرد.

بن عبدالعزیز نیز از الکاظمی برای سفر به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و بررسی راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت و نیز تمامی موضوعات مهم مشترک دعوت کرد.

در مقابل الکاظمی ضمن تشکر از این دعوت آن را پذیرفت.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: