۰

سخن گهربار امیرالمومنین (ع) در مورد عید نوروز

یکی از اساتید حوزه علمیه گفت: مرحوم نوری در مستدرک از حضرت عل(ع) نقل می‌کند که به مناسبت عید نوروز فرمودند امروز برای ما عید است؛هر روزی که در آن گناه صورت نگیرد برای انسان عید است.
کد خبر: ۲۵۴۳۴۲
۱۲:۵۰ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت‌الله حسینی قزوینی طی سخنانی در اولین شب محفل معارفی سال ۱۴۰۰ در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: همه‌ساله در اول نوروز در شبکه‌های وهابی و تکفیری عید نوروز به‌عنوان عید بدعت و عید آتش‌پرستان معرفی می‌شود اما آنچه برای ما در عید نوروز ملاک است فرمایشات ائمه معصومین در خصوص این عید است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مرحوم نوری در مستدرک از حضرت علی علیه‌السلام نقل می‌کند به مناسبت عید نوروز فرمودند امروز برای ما عید است و حضرت عید نوروز را به خودشان نسبت می‌دهند و در ادامه می‌فرمایند هرروزی که در آن گناه صورت نگیرد برای انسان عید است.

حسینی قزوینی تأکید کرد: یکی از راه‌های رسیدن به کمالات و اوج معنویت عدم انجام معصیت است و بزرگان و عرفای مقرب درگاه الهی به‌صراحت اعلام می‌کنند باوجود معصیت تقرب الی الله محال است.

وی یادآور شد: هر معصیت می‌تواند انسان را فرسنگ‌ها از معنویت دور می‌کند و اولین قدم برای رسیدن به معنویت ترک گناه و معصیت است و طبق روایت، ترک یک گناه پیش خداوند معادل هفتادسال عبادت است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: باوجود معصیت عبادت خداوند فایده‌ای نخواهد داشت چراکه معصیت انسان را از درگاه الهی دور می‌کند.

حسینی قزوینی افزود: قضیه مهدویت از دیدگاه دشمنان دین و اسلام بسیار مهم است چراکه همان‌گونه که ما می‌دانیم ابرقدرت‌ها قطعاً به این نتیجه رسیده‌اند که روزی خواهد آمد که یکی از نوادگان رسول خدا قیام و تمام ابرقدرت‌ها را سرنگون و حکومت عدل الهی را در کره زمین ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعتراف مقامات کاخ سفید و دشمنان جمهوری اسلامی، شیعه دو مرز بسیار مهم دارد که مایه جاودانگی شیعه شده که یکی عزاداری در ماه محرم و صفر و رمز دوم مسئله انتظار و مهدویت است.

حسینی قزوینی یادآور شد: فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است و باید شبهاتی که دشمنان در داخل و خارج بر ضد این دو بال و دو رمز افتخارآفرین مطرح می‌کنند جواب بدهیم.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: ما هم‌اکنون در دوران انتظار به سر می‌بریم و فضیلتی که برای انتظار در روایات ذکرشده نشان‌دهنده اهمیت موضوع انتظار است و باید به‌درستی معنای حقیقی انتظار را درک کنیم.

وی افزود: منتظر واقعی در مرحله اول باید خود را بسازد تا لیاقت و صلاحیت این را پیدا کند که به هنگام ظهور در رکاب حضرت باشد.

حسینی قزوینی اظهار داشت: طبق روایت منتظران واقعی بالاترین فضیلت را در میان انسان‌های دیگر دارند و به معنای واقعی کلمه اخلاص دارند و دعوت گران واقعی به دین خدا هستند.

وی گفت: دشمنان سیل شبهات را علیه مکتب تشیع گسیل داشته‌اند و باید افسران جنگ نرم آمادگی پاسخگویی به شبهات را داشته باشند.

حسینی قزوینی در پایان گفت: حدود ۶۰۰ شبهه از سوی وهابیت علیه مهدویت مطرح شده است که اذهان جوانان را مشوش می‌کند به همین خاطر وظیفه‌داریم در حوزه مهدویت کارکنیم و از فضای گسترده مجازی حداکثر استفاده را داشته باشیم.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: