۰

درخواست سازمان حقوق بشری آمریکایی برای تعلیق عضویت بحرین

سازمان حقوق بشری «آمریکایی‌های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» با ابراز نگرانی از اقدامات رژیم آل خلیفه در محروم کردن ملت بحرین از حق تعیین سرنوشت خود از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست عضویت بحرین را تعلیق کند.
کد خبر: ۲۵۴۳۲۴
۱۱:۰۸ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان آمریکایی‌های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین (ADHRB) که تنها نهاد حامی مخالفان بحرینی است که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، در چهل و ششمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل نگرانی خود را در مورد محرومیت مردم بحرین از حق تعیین سرنوشت خود ابراز کرد.

این نهاد تأکید کرد: مطابق با اعلامیه وین؛ همه مردم حق تعیین سرنوشت دارند. نفی این حق نقض جدی حقوق بشر است. ما می‌خواهیم نگرانی خود را در مورد دیکتاتوری آل خلیفه در بحرین که به طور نظام‌مند شهروندان بحرینی را از حق تعیین سرنوشت سیاسی محروم می‌کند، ابراز کنیم.

سازمان آمریکایی‌های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین و مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین گفت: از فوریه ۲۰۱۱، دولت بحرین، رهبران مخالف سیاسی و مدافعان حقوق بشر را که خواهان تعیین سرنوشت بودند، بازداشت کرده است. مقامات اجرایی این کشور قوانینی مبهم برای مبارزه با تروریسم وضع کردند و مخالفان سیاسی دولت را هدف قرار داده و از این قوانین برای سرکوب جنبش تعیین سرنوشت در بحرین استفاده کرده است.

این نهاد افزود: رهبران سیاسی و مدافعان حقوق بشر از جمله حسن مشیمع، عبدالوهاب حسین و عبدالجلیل السنکیس به دلیل دفاع از حق ملت بحرین در تعیین سرنوشت خود به حبس ابد محکوم شدند.

این نهاد با ابراز نگرانی از عدم دسترسی زندانیان سیاسی به مراقبت‌های اولیه پزشکی گفت: رژیم آل خلیفه به تلافی فعالیت این افراد در جنبش تعیین سرنوشت، آنها را به این شکل مجازات کرده است.

سازمان آمریکایی‌های حامی دموکراسی در بحرین تصریح کرد: علی‌رغم سوابق وحشتناک حقوق بشری بحرین، بحرین عضوی از شورای حقوق بشر سازمان ملل است. بنابراین، ما از این شورا می‌خواهیم که استانداردهای حقوق بشر را به عنوان بخشی از معیارهای عضویت در شورا اتخاذ کند تا کشورهای دارای سوابق ضعیف، مانند بحرین تا زمان اجرای تغییرات دائمی، فاقد شرایط عضویت باشند.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: