۰

هشدار پلیس در مورد لینک‌های دردسرساز

گسترش فضای مجازی از یک سو و شرایط شیوع کرونا از سوی دیگر سبب شده تا در ایام نوروز نیز برخی از رفتارها و سنت‌ها هم به این فضا منتقل شود، مواردی مانند تبریک، دادن عیدی و ... که گاهی ممکن است کاربران را در دام سودجویان نیز بیاندازد. رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا در همین خصوص به شهروندان هشدارهایی را ارائه داده است.
کد خبر: ۲۵۴۲۸۷
۱۲:۱۶ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، گسترش فضای مجازی از یک سو و شرایط شیوع کرونا از سوی دیگر سبب شده تا در ایام نوروز نیز برخی از رفتارها و سنت‌ها هم به این فضا منتقل شود، مواردی مانند تبریک، دادن عیدی و ... که گاهی ممکن است کاربران را در دام سودجویان نیز بیاندازد. رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا در همین خصوص به شهروندان هشدارهایی را ارائه داده است.

سرهنگ علی‌محمد رجبی درباره لینک‌هایی که ممکن است در پوشش دریافت عیدی، کارت پستال تبریک و ... برای کاربران شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ارسال شود، گفت: افراد سودجو با سوءاستفاده از مناسبت‌ها و موقعیت‌های مختلف درصدد کلاهبرداری و سودجویی از شهروندان هستند. در این میان نیز ممکن است برخی افراد سودجو با ایجاد لینک‌های هدایت به صفحات مخرب یا بدافزارها و انتشار آن تحت پوشش عیدی، تبریک و ... آنها را برای کاربران ارسال کنند.

رییس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: لینک‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، پیامک‌ها و پیوست ایمیل یا متن ایمیل می‌تواند باعث آلوده شدن سیستم کاربران به بدافزارها شود و کلیک دزدی و هدایت کاربران به سایت‌های جعلی از پیامدهای آلوده شدن سیستم کاربران توسط این لینک‌هاست.

رجبی ادامه داد:‌ در پیامک‌های تبریک نوروزی که لینکی پیوستی دارند یا پیوست ایمیل‌ها و پیام‌های تبریک نوروزی در شبکه‌های اجتماعی از طرف افراد ناشناس که از کاربران می‌خواهند روی لینک کلیک کرده و آن‌ را دنبال کند، احتمال اینکه این لینک‌های پیوست آلوده به بدافزارها وجود داشته باشند فراوان است. لینک‌های ارسالی در پیام‌های تبریک نوروزی برای کاربران از سوی افراد ناشناس عناوینی چون هدیه نوروزی، شارژ رایگان نوروزی، فیلترشکن یا کلیپ‌های نوروزی است که آلوده به بدافزار هستند.

به گفته وی نصب آنتی ویروس‌های معتبر و به روز بودن آنها مانعی برای اجرایی شدن لینک‌های آلوده بر روی سیستم‌هاست.

رئیس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، از شهروندان خواست که به هیچ عنوان لینک‌های ارسال شده از سوی افراد ناشناس را بازنکنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: