۰

استقبال غربی و عربی از ابتکارعمل عربستان برای پایان جنگ یمن

آمریکا از ابتکارعمل جدید مطرح شده توسط عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن استقبال کرده و از تمامی طرف‌های بحران خواست تا هرچه سریع‌تر آتش‌بس را برقرار کنند.
کد خبر: ۲۵۴۲۸۵
۱۱:۵۹ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، آمریکا از ابتکارعمل جدید مطرح شده توسط عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن استقبال کرده و از تمامی طرف‌های بحران خواست تا هرچه سریع‌تر آتش‌بس را برقرار کنند.

جالینا پورتر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت که واشنگتن از پایبندی عربستان و دولت (مستعفی) یمن به طرح آتش‌بس در یمن استقبال می‌کند.

پورتر گفت که دولت آمریکا از تمامی طرف‌های بحران یمن می‌خواهد که به صورت جدی به آتش‌بس فوری و ورود به مذاکرات با نظارت سازمان ملل پایبند باشند.

همچنین تیموتی لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن عصر دوشنبه از ابتکار عمل عربستان برای حمایت از مسیر دیپلماسی و پایان بحران یمن استقبال کرد.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای از این ابتکار عمل استقبال کرده و از تمام طرف‌ها خواست وارد روند سیاسی فراگیر تحت نظارت سازمان ملل شوند.

درعین حال احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز گفت، این اتحادیه طرح عربستان برای حل بحران یمن را تایید می‌کند.

ابوالغیط ادعا کرد: ابتکار عمل عربستان گامی مثبت به سمت راهکار سیاسی فراگیر و منعکس کننده تلاش عربستان برای کاهش رنج‌های ملت یمن است.

عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل هم مدعی شد: عربستان برای حل مسالمت آمیز بحران یمن و راه حل سیاسی تلاش می‌کند.

روز دوشنبه، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که ریاض ابتکار عمل صلح جدیدی را برای پایان جنگ یمن مطرح کرده است که شامل آتش‌بس در سطح کشور با نظارت سازمان ملل می‌شود.

این ابتکار عمل همچنین شامل بازگشایی فرودگاه صنعاء و صدور مجوز واردات سوخت و مواد غذائی از طریق بندر الحدیده و ازسرگیری مذاکرات سیاسی میان دولت (مستعفی) و انصارالله می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: