۰

طرح جدید عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان از "طرحی جدیدی" برای پایان دادن به جنگ در یمن خبر داد و گفت به محض موافقت "حوثی ها" با این طرح آتش بس آغاز می‌شود. سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده یمن اما گفته است که طرح سعودی حاوی مطلب جدیدی نیست.
کد خبر: ۲۵۴۲۶۱
۲۱:۳۹ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان از "طرحی جدیدی" برای پایان دادن به جنگ در یمن خبر داد و گفت به محض موافقت "حوثی ها" با این طرح آتش بس آغاز می‌شود. سخنگوی هیأت مذاکره‌کننده یمن اما گفته است که طرح سعودی حاوی مطلب جدیدی نیست.

وزیر خارجه عربستان امروز در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض با اعلام این طرح، گفت که طرح سعودی به دنبال آتش بس در سراسر یمن تحت نظارت سازمان ملل است.

براساس این طرح، ائتلاف تحت امر سعودی اجازه بازگشایی محدود فرودگاه صنعا برای تعداد مشخصی از مقاصد مستقیم منطقه‌ای و بین المللی را خواهد داد.

این طرح همچنین شامل کاهش محاصره بندر حدیده و واریز درآمدهای مالیاتی این بندر به یک حساب مشترک در بانک مرکزی است.

وزیر امور خارجه عربستان گفت که ریاض امیدوار است حوثی ها به این طرح برای"حفظ جان مردم یمن و حل و فصل بحران انسانی" پاسخ مثبت بدهند. وی با بیان اینکه این طرح شامل شروع مجدد گفتگوهای سیاسی برای خاتمه دادن به بحران یمن است، گفت که انتظار دارد ایالات متحده از این طرح حمایت کند و برای موفقیت آن با ریاض همکار کند.

در همین حال، نصرالدین عامر، معاون وزیر اطلاع رسانی یمن(دولت صنعا)، در مصاحبه‌ای با الجزیره گفت که طرح اعلام شده از سوی سعودی‌ها چیز جدیدی ندارد.

همچنین مذاکره کننده ارشد یمن در گفت‌وگوهای صلح به رویترز گفت که عربستان سعودی باید بلافاصله به محاصره هوایی و دریایی یمن پایان دهد.

وی افزود: ما به گفت‌وگو با عربستان سعودی، عمان و آمریکا برای رسیدن به توافق صلح ادامه می دهیم.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: