۰

تظاهرات آسیایی تبار‌های کانادا در اعتراض به افزایش نژادپرستی

آسیایی تبار‌های کانادا در اعتراض به افزایش جرائم نژادپرستی در مرکز مونترال تظاهرات کردند.
کد خبر: ۲۵۴۲۵۶
۲۱:۲۷ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، آسیایی تبار‌های کانادا در اعتراض به افزایش جرائم نژادپرستی در مرکز مونترال تظاهرات کردند.

صد‌ها نفر از ساکنان مونترال برای اعلام همبستگی با آسیایی تبار‌ها جمع شدند تا مخالفت خود را با جرایم برخاسته از نفرت و نژادپرستی علیه آن‌ها ابراز کنند و یاد قربانیان تیراندازی در آتلانتا را گرامی بدارند؛ قربانیانی که شش نفرشان زنان آسیایی تبار بودند.
یکی از شرکت کنندگان در این اجتماع گفت بعد از شنیدن خبر تیراندازی در آتلانتا واقعا غمگین و خشمگین شدم.
پلیس مونترآل گزارش کرد در سال گذشته و با شروع همه گیری کرونا، ۲۲ جرم علیه آسیایی تبار‌ها ثبت شد که ۱۹ مورد بیشتر از سال قبل از آن بود.
کتی وانگ عضو شورای شهر مونترال گفت تجربه کردن برخورد‌های نژادپرستانه دشوار است.
وی گفت متاسفانه امسال این حوادث در کل سال که ما درگیر شیوع کرونا بودیم، رخ داد و بخش دشوار آن این است که ما در خیابان احساس امنیت نمی‌کنیم. ما از اینکه برای خرید بیرون برویم، احساس امنیت نمی‌کنیم. ما از اینکه در اماکن عمومی باشیم، احساس امنیت نمی‌کنیم.
خبرنگار از وی پرسید این موضوعی است که در سراسر کشور برجسته شده و در کانون توجه قرار گرفته است. شورای چینی تبار‌های کانادا سپتامبر گذشته گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد از شروع همه گیری کرونا، کانادایی‌ها به نسبت سرانه جمعیت در مقایسه با آمریکایی ها، موارد بیشتری از حوادث متاثر از نفرت و نژادپرستی علیه آسیایی تبار‌ها را گزارش کرده‌اند.
در برنامه تلویزیونی رزماری بارتون، سه عضو آسیایی تبار پارلمان این کشور تجربیات خود را در این باره به اشتراک گذاشتند.
جنی کوآن نماینده پارلمان کانادا گفت برخی افراد حتی ویروس کرونا را ویروس کوآن می‌خواندند. این حمله مستقیم به من به عنوان یک کانادایی آسیایی تبار بود.
خبرنگار این شبکه افزود با وجود حوادث تاسف باری که به تظاهرات امروز منتهی شد، وانگ می‌گوید دورنما را روشن می‌بیند.
وانگ گفت امروز ما شاهد همبستگی قابل توجهی هستیم. این اولین بار است چینی تبار‌ها و آسیایی تبار‌های کانادا در مونترال دور هم جمع شده‌اند تا اعتراض کنند و از نژادپرستی بگویند. من فکر می‌کنم این گامی مثبت به سمت درک این مسئله در مونترال و همکاری برای برخورد با آن است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: