۰

افشای مأموریت مشاور امنیت ملی امارات در عراق

یک تحلیلگر عراقی ، از ماموریت مشاور امنیت ملی امارات در عراق و اهداف او از نفوذ به سیستم امنیتی این کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۱۱۰
۰۸:۴۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک تحلیلگر عراقی ، از ماموریت مشاور امنیت ملی امارات در عراق و اهداف او از نفوذ به سیستم امنیتی این کشور خبر داد.

«صباح العکیلی» تحلیلگر امنیتی عراق، روز (سه‌شنبه - ۱۶ مارس)، «طحنون بن زاید» برادر «خلیفه بن زاید» حاکم فعلی امارات متحده عربی و مشاور امنیت ملی امارات را مسئول نفوذ به سیستم امنیتی عراق برای ایجاد بی‌ثباتی در این کشور و به تاخیر افتادن انتخابات زودهنگام دانست.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: دولت امارات از سال ۲۰۰۳ تاکنون، مواضعی خصمانه علیه عراق اتخاذ کرده است و به صورت محرمانه و اطلاعاتی تحت هدایت طحنون بن زاید، رئیس سرویس اطلاعاتی امارات متحده عربی، تلاش می کند تا با حمایت از تعدادی از رهبران امنیتی و سیاسی و همچنین افرادی که خود را فعال می‌نامند، اعتراض‌ها را برافروزد.

این تحلیلگر عراقی افزود: فعالیت اطلاعاتی امارات با هدف حفظ اوضاع سیاسی و امنیتی ناپایدار در عراق از طریق حمایت از طرف‌های وابسته به معترضان، دامن زدن به اعتراضات و استمرار آن برای عدم برگزاری انتخابات زودهنگام صورت می‌گیرد.

العکیلی توضیح داد که دستگاه اطلاعاتی امارات دارای بازوهایی در روند سیاسی کشور است که آنها را تامین می‌کند و علاوه بر آن در برخی شخصیت‌های سیستم امنیتی عراق نیز نفوذ کرده است.

«علی المیالی» معاون استاندار کربلای مقدس، پیش از این جزئیاتی از طرح ترور و نافرمانی مدنی در این استان هشدار داده بود و گفته بود که این استان در معرض یک هجمه خارجی برای تخریب زیرساخت‌ها است.

« قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز پیشتر گفته بود که عربستان سعودی و امارات به دنبال روی‌ کار آمدن نخست وزیر نزدیک به خود هستند. و تلاش دارند نخست‌وزیری شیعی پیدا کنند که در راستای منافع آن‌ها عمل کند.

وی دیروز نیز طی پستی در توئیتر نوشت که امارات به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل ایجاد فتنه در منطقه است.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق تصریح کرد که «منابع مورد اعتماد» به او گفته‌اند که یک تیم امنیتی اماراتی برای «اداره دستگاه اطلاعات عراق» وارد کشور شده است و گفت که جای این پرسش مطرح است که انتقال ۳۰۰ تن از کارکنان این دستگاه به گمرک مرزی به این تیم ربطی دارد یا نه.

هر چند که دستگاه اطلاعات ملی عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی به این اظهارات واکنش نشان داد و آن را «سیاسی و با هدف تعرض به اعتبار این دستگاه و خدشه وارد کردن به کرامت و میهن پرستی مقامات آن» توصیف کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: