۰

ناتوانی عربستان در مقابل موشک‌های بالستیک یمنی‌ها

عربستان بدلیل ناتوانی در مقابل نیرو‌های یمنی دست به داستان‌سرایی علیه ایران و عراق می‌زند و آن‌ها را متهم به دست داشتن در این حملات هوایی می‌کند.
کد خبر: ۲۵۳۸۹۶
۱۵:۳۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، همزمان با افزایش حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن در خاک عربستان، «امین حیطط» کارشناس نظامی لبنانی از ضعف بنیادی ریاض در مقابله با توانمندی نظامی یمنی‌ها گفت و تاکید کرد: «عربستان برای فرار از پاسخگویی به مردمش بخاطر ناتوانی در محافظت از شهرهایش، سعی دارد کشور‌های دیگری مثل عراق را متهم به دست داشتن در این بمباران‌ها کند».

حیطط در مصاحبه با سایت عربی ۲۱، گفت: «آمریکا ماهواره‌های جاسوسی بسیاری دارد که به راحتی می‌توانند محل پرتاب موشک‌ها را تشخیص دهند. آن‌ها به خوبی می‌دادند که این موشک‌ها از خاک یمن پرتاب می‌شوند».

او با اشاره به اینکه عربستان بار‌ها ادعا کرده ایران و عراق محل پرتاب این موشک‌ها هستند، تاکید کرد: «ریاض برای اینکه جلوه قدرت رو به افزایش یمن را کمتر کند، به این داستان‌ها متوسل می‌شود».

حیطط افزود: «امروز عربستان در یک وضعیت گیج‌کننده قرار دارد و روزی که در برابر مردم خود اعتراف کند که یمن دارای نیروی بالستیک است، گویی خودکشی انجام داده است».

شایان ذکر است، طی هفته‌های گذشته تبادل آتش بین ارتش یمن و ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان بالا گرفته است. یمنی‌ها پیشروی بسیار خوبی در استان مهم و استراتژیک مارب داشته‌اند و انتظار می‌رود تا در هفته‌های آینده این منطقه نفت‌خیز یمنی از حضور ائتلاف متجاوز پاک شود. همزمان، ارتش یمن اهداف مختلف از جمله آرامکو را مورد حمله قرار داده تا شاهد مسیر هموارتری در آزادی مارب باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: