۰

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو

در هر خانه‌ای قسمتی که چیدمان و دکوراسیون آن اهمیت ویژه ای در بین سایر قسمت های خانه دارد قسمت پذیرایی و نشیمن خانه هاست چون قرار است بیشتر گپ و گفت ‌ها و دورهمی ها و مهمانی ها در این قسمت قرار گیرد و معمولا وسایل گرمایشی و سرمایشی هم در این قسمت از خانه قرار دارد و بیشتر وقت تمام افراد خانواده در قسمت پذیرایی و نشیمن می گذرد. همین قضیه اهمیت این را نشان می دهد که چیدمان دکوراسیون داخلی منزل شما در قسمت پذیرایی و نشیمن می تواند تا چه حد حائز اهمیت باشد.
کد خبر: ۲۵۳۵۷۸
۱۲:۵۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، در هر خانه‌ای قسمتی که چیدمان و دکوراسیون آن اهمیت ویژه ای در بین سایر قسمت های خانه دارد قسمت پذیرایی و نشیمن خانه هاست چون قرار است بیشتر گپ و گفت ‌ها و دورهمی ها و مهمانی ها در این قسمت قرار گیرد و معمولا وسایل گرمایشی و سرمایشی هم در این قسمت از خانه قرار دارد و بیشتر وقت تمام افراد خانواده در قسمت پذیرایی و نشیمن می گذرد. همین قضیه اهمیت این را نشان می دهد که چیدمان دکوراسیون داخلی منزل شما در قسمت پذیرایی و نشیمن می تواند تا چه حد حائز اهمیت باشد.

در صورتی که شما سبک مدرن را برای خانه خود انتخاب کرده باشید و از مبل های راحتی برای دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کرده باشید می توانید یک محیط خیلی مناسبی برای استراحت و رهایی از تنش های روزمره خود داشته باشید و اگر سبک کلاسیک یا سلطنتی را انتخاب کرده اید، خانه ی شما همیشه آماده ی برگزاری هر نوع مهمانی خواهد بود.

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو

-تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی با تعویض پارچه های رو مبلی یا کاور مبل

مشخصا همه ما میدانیم که این روزها برای خرید یک دست مبل ساده که حتی ممکن است مورد علاقه ما هم نباشد هزینه های زیادی باید پرداخت کنیم . و از طرفی هم مبل ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون نشیمن دارند و هر گونه تغییر و تحول آنها می تواند فضای نشیمن را به کل متحول و نو کند . اما اگر هزینه خرید یک دست مبل کامل و نو را نداریم مجبور هستیم با همین حالت دل چرکینی و خستگی با همین مبل های قدیمی بسوزیم و بسازیم؟

اگر کمی خلاقیت داشته باشید و بتوانید یک پارچه رومبلی زیبا و با قیمت مناسب پیدا کنید و در کنار آن هم بتوانید فردی را که استادکار تعویض رویه مبل است پیدا کنید که حتما کار او را قبلا دیده اید و مطمئن هستید که درست و تمیز کار تعویض رویه مبل را انجام می دهد می توانید امیدوار باشید که می توانید با قیمت مناسب دکوراسیون اتاق نشیمن خانه تان را زیبا و شیک کنید .

البته اگر فردی هستید که معمولا دوست دارید خودتان تا جایی که امکان دارد کارها را انجام بدهید و از این سبک کارها لذت میبرید باید بگوییم که کار تعویض رویه مبل ها خیلی کار سخت و غیر قابل انجامی نیست . پس با خرید پارچه رومبلی و چند ابزار ساده می توانید همین آخر هفته نسبت به تعویض رویه مبل هایتان اقدام کنید و در نهایت هم از اینکه خودتان انجام دادید لذت ببرید و هم اینکه هزینه تغییر دکوراسیون شما هم به میزان زیادی کم میشود .

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو


خودتان انجام دهید : آموزش نحوه تعویض پارچه رومبلی در خانه

در ابتدا با صبر و حوصله فراوان تمامی میخ ها و سوزن های روکش مبل را از مبل جدا کنید . ( تمام سعی خود را بکنید که بدون پاره شدن روکش این کار را انجام دهید چون لازم است از این روکش ها قدیمی به عنوان الگو استفاده کنید )
بعد از بلند کردن روکش ها و در آوردن آنها از رویه مبل بهتر است با دقت فنرها و ابرها و فوم های به کار رفته در لایه زیرین مبلمان را هم بررسی کنید تا اگر نیاز به تعمیر داشت در همین مرحله انجام بدهید .
روکش قدیمی را به عنوان الگو روی پارچه رو مبلی جدید بگذارید و آن را ببرید . (توجه کنید که حدود ۵- ۶ سانت از الگو بیشتر ببرید تا در زمان دوخت و نصب دچار مشکل نشوید )
از پارچه جدید یک نوار باریک برای پوشاندن محل اتصال رویه با مبل ببرید
یک کنف یا ریسمان بافته شده را بردارید و این نوار پارچه ای را دور آن بدوزید فقط حدود ۲ سانتی متر از آن اضافه بگذارید
پارچه ای که از نوار اضافه گذاشته بودید را به پارچه کف صندلی بدوزید
پارچه روی مبلی برای قسمت های رویی و پشتی مبل را با منگنه بزرگ به چوب مبل منگنه کنید . فقط حواستان باشد که تا جای ممکن پارچه را بکشید و نگذارید چروک شود
برای سطح زیر صندلی یا مبل هم می توانید یک پارچه سفید یا مشکی ساده در نظر بگیرید و به روش رو مبلی به بدنه مبل در قسمت زیر منگنه کنید .
از رو مبلی جدید و نو لذت ببرید.

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو


۲- تغییر دکوراسیون نشیمن با خرید تابلوهای زیبا و متناسب با دکوراسیون منزل

برای تغییر دکوراسیون حتما نیاز نیست مبلمان یا وسایل بزرگ و گران قیمت را تغییر بدهید گاهی یک تغییر های کوچک اما حرفه ای می تواند تاثیر بسیار بیشتری از تغییر مبلمان یا وسایل بزرگ تر داشته باشد .یکی از راه های تغییر دکوراسیون، خرید تابلوهای نقاشی یا تابلوهایی با متریال متفاوت است که می توانند به عنوان نقطه کانونی دید در حین ورود هر شخصی به خانه شما نظر هر بیننده ای را به خودشان جلب کنند . البته من به شخصه همیشه طرفدار پروژه های DO IT Yourself یا خودت انجام بده ! هستم . و تابلوها جزو قسمتی از دکوراسیون هستند که با کمی خلاقیت و ذوق هنری خودتان می توانید بهترین و زیبا ترین تابلوها را خلق کنید .

در اینجا چند ایده داریم برای افرادی که دوست دارند از تابلوهای هنری و زیبا در دکوراسیون منزل شان استفاده کنند

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو

روش نصب صحیح تابلو روی دیوار

اگر یک تابلوی بزرگ مثلا بزرگتر از ۵۰*۵۰ خریدید بهتر است آن را روی دیوار اصلی اتاق نشیمن نصب کنید
اگر دوست دارید روی یک دیوار چند تابلو با رنگ بندی متنوع کنار یکدیگر نصب کنید بهتر است تابلوهای رنگ روشن را در قسمت بالای دیوار و تابلوهای رنگ تیره را در قسمت پایین آنها نصب کنید
در یک آپارتمان کوچک که دارای فضای نشیمن کوچکی است برای هماهنگی دکوراسیون خانه بهتر است از تابلوهایی با موضوعات و سبک هماهنگ با هم استفاده کنید
برای تابلوهای مدرن شایدبهتر باشد از قاب استفاده نکنید و خود بوم را مستقیما روی دیوار نصب کنید . برای مابقی تابلوها هم حتما سعی کنید قاب تابلو متناسب با سبک و رنگ مبلمان شما باشد . مثلا اگر نوع مبلمان شما مدرن است و از رنگ های شاد در آن استفاده شده است شاید بدترین انتخاب قاب تابلو دقیقا یک قاب قهوه ای سوخته منبت کاری کلاسیک باشد !
اگر امکانش را دارید و برق کشی ساختمان به تان اجاز می دهد حتما برای زیبا تر شدن تابلوهای نصب شده روی دیوار سالن پذیرایی از یک نور متمرکز دیواری استفاده کنید .
اگر سقف خانه شما کوتاه است و در نتیجه ارتفاع دیوار نشیمن هم کم است بهتر است از تابلوهای عمودی بلند برای بلند تر دیده شدن دیوار و سقف اتاق نشیمن استفاده کنید
اصولا یکی از بهترین فضاها روی دیوار برای نصب تابلو در اتاق نشیمن پشت کاناپه یا مبل های سه نفره بزرگ است . اما توجه کنید که هیچ وقت طول تابلوی شما از طول کاناپه بیشتر نشود .

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو


 تغییر دکوراسیون خانه به کمک گل و گلدان

شاید کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که از دیدن زیبایی یک گل و یا حس ناب پرورش گل و گیاه در محیط زندگی خود لذت نبرد و دوست نداشته باشد هر روز که چشم هایش را باز می کند از سرسبزی و نشاطی که گل و گیاه به خانه اش می آورد لذت نبرد . پس مشخصا یکی از پیشنهادات ما برای تغییر دکوراسیون آن هم با نزدیک شدن به فصل بهار ، اضافه کردن گل و گلدان های زیبا و خاص به اتاق نشیمن است . خصوصا این روزها که آلودگی هوا در شهرهای بزرگ تبدیل به یک معضل دائمی تبدیل شده است نگه داری گیاهانی که خصوصا به طور خاص باعث تصفیه هوا و کاهش آلودگی در هوای خانه میشوند می تواند تاثیر بسیار مثبتی در سلامتی افراد خانواده هم داشته باشد . و یکی از بهترین فضاها برای نگه داری و پرورش گل و گیاه اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی است که هم زیبایی دکوراسیون نشیمن دو چندان میشود و هم افراد خانواده بیشتر در این قسمت رفت و آمد می کنند و می توانند از سرسبزی و شادابی فضا بیشتر لذت ببرند .

مشخصا یکی از جدیدترین روشهای نگه داری گل و گیاه خصوصا در آپارتمان های کوچک درست کردن یک باغ عمودی و یا باغچه دیواری است .این روش هم مدرن و شیک است و هم می تواند در تصفیه هوای خانه موثر باشد و هم فضای کمی را اشغال میکند .

در زیر می توانید چند نمونه باغ عمودی دیواری در خانه را ببینید :

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو

باغ عمودی در دکوراسیون آپارتمان کوچک

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو

باغ عمودی در دیوار خانه ها

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو

باغ دیواری در دکوراسیون خانه


۶ نکته مهم در مورد انتخاب و پرورش گیاهان آپارتمانی

در زمان خرید گل و گیاه آپارتمانی حتما به فروشنده در مورد شرایط آپارتمان تان از لحاظ نور توضیحات لازم را بدهید تا بتوانید با توجه به شرایط محیطی خانه تان یگ گیاه مناسب انتخاب کنید
در صورتی که برای بار اول است که می خواهید گل و گیاه پرورش دهید حتما از گیاهان مقاوم تر و کم توقع تر شروع کنید
حتما به شکل برگ ها و ساقه گیاهی که می خواهید بخرید توجه کنید بعضی از گیاهان مانند آگلونما به خاطر شکل خاص برگ ها می توانند اتاق نشیمن آپارتمان کوچک شما را بزرگ تر جلوه بدهند .
حتما در هنگام خرید گیاه آپارتمانی اگر قصد تعویض گلدان را دارید به این مساله دقت کنید که ریشه گیاه مورد نظر قوی و مستحکم شده باشد و به عبارتی پر ریشه باشد تا در صورت تعویض گلدان آسیب نبیند. در غیر این صورت بهتر است چند ماهی تعویض گلدان را به تاخیر بیاندازید .
در زمان خرید گل و گیاه آپارتمانی از فروشنده بخواهید دستور آبیاری و شرایط نگه داری گیاه را برای شما به صورت کامل بنویسد .
حتما گل و گیاه آپارتمانی ای را انتخاب کنید که برگ های آنها دچار سوختگی یا زردی نشده باشند .

این تصاویر ایده‌های مفیدی در این رابطه به ما می‌دهند:

از رنگ کردن دیوار غافل نشویم.

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو

بیش از یک آینه به دیوار بزنیم. قاب‌های قدیمی و ارزان را دست کم نگیریم.

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو

لوازم قدیمی خود را نو کنیم.

معجزه رنگ‌ها را باور کنیم؛ چند کوسن رنگی یا یک رومیزی.

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو

شاهکار هنری درست کنیم؛ با استفاده از رنگ‌های مورد علاقه خود اشکال هندسی بکشیم و شروع به رنگ کردن کنیم. می‌توانیم از خلاقیت خودتان بهره بگیریم.

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو

پرده خانه را اصلاح کنیم؛ لازم نیست حتما پرده جدید بخریم. این کار از خرج اضافی هم جلوگیری می‌کند.

 بطری‌های نوشیدنی‌ها را رنگ کنید در بخشی از خانه به عنوان دکور استفاده کنید.

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو

 یک شید جدید برای لامپ‌های خانه و یا آباژور خانه بگیریم. سری به راسته لوسترفروش‌ها بزنیم تا امکانات متنوعی را که وجود دارد ببینیم.

ایده های شیک تغییر دکوراسیون ارزان و زیبا برای سال نو

 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: