۰

حمله به عمق عربستان با ۱۴ پهباد و ۸موشک بالستیک

یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن عمق امنیتی عربستان با ۸ موشک بالستیک و ۱۴ پهپاد در عملیات توازن بازدارنده ۶ خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۵۲۳
۰۸:۳۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن عمق امنیتی عربستان با ۸ موشک بالستیک و ۱۴ پهپاد در عملیات توازن بازدارنده ۶ خبر داد.

به گزارش تلویزیون المسیره، در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: به فضل خداوند نیروی موشکی و پهپادی توانست عملیات گسترده هجومی با ۱۴ پهپاد و ۸موشک بالستیک را در مقیاس گسترده در خاک سعودی انجام دهد.

در این بیانیه آمده است: در میان پهپادها و موشک‌هایی که در این عملیات تهاجمی گسترده مشارکت داده شد ،۱۰ پهپاد از نوع صماد ۳ و یک موشک ذوالفقار مورد استفاده قرار گرفت.

در بیانیه نیروهای مسلح یمن تاکید شد: در عملیات توازن بازدارنده ۶، شرکت آرامکو در بندر رأس التنوره و اهداف نظامی دیگر در منطقه الدمام و نیز پایگاه‌های نظامی در عسیر و جیزان با ۴ پهپاد از نوع ۲kو موشک‌های بدر مورد اصابت دقیق قرا ر گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن این عملیات را حق قانونی و طبیعی در واکنش به حملات سعودی و ادامه تحریم و محاصره یمن دانست.

این در حالی است که منابع خبری اعلام کردند که در شهر «ظهران» واقع در شرق عربستان صدای یک انفجار شنیده شده است.

این انفجار حدود ساعت ۸ تا ۸ و سی دقیقه شامگاه یکشنبه به وقت ریاض به وقوع پیوست. در همین باره، سفارت ایالات متحده آمریکا در عربستان سعودی به شهروندان آمریکایی ساکن در شهرهای ظهران، دمام و خُبَر هشدار داد که در صورت وقوع حمله تدابیر احتیاطی را به کار گیرند.

در همین حال خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از بقایای یک موشک بالستیک در یکی از منطقه‌های وابسته به شرکت آرامکو در ظهران خبر داد. ازسویی دیگر وزارت دفاع سعودی حمله به تأسیسات نفتی آرامکو را به مثابه هدف قراردادن امنیت جهانی دانست.!

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: