۰

شرایط سفر به مشهد در نوروز ۱۴۰۰ چیست؟

برای اینکه سفری ایمن و بدون ریسک داشته باشید، از وضعیت سفرهای نوروزی مشهد بیشتر بدانید.
کد خبر: ۲۵۳۳۹۵
۱۵:۵۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، آیا قصد دارید در نوروز ۱۴۰۰ به مشهد مسافرت کنید؟ از شرایط جدید سفر به مشهد چقدر اطلاع دارید؟ مشهد از شهرهای محبوب گردشگران داخلی است. در ایام عید، مشهد پذیرای بیشترین تعداد مسافرین است. برای اینکه سفری ایمن و بدون ریسک داشته باشید، از وضعیت سفرهای نوروزی مشهد بیشتر بدانید.

آیا مشهد در نوروز ۱۴۰۰ ایمن است؟

با توجه به شرایط کرونا در کشور، نقشه رنگ بندی شهرها مدام در حال تغییر است. طبق رنگ بندی نقشه کرونا در کشور، شهر مشهد دارای رنگ زرد است. فعلاً امکان سفر به مشهد در نوروز ۱۴۰۰ امکان پذیر است. با این حال برای داشتن سفری ایمن لازم است از آخرین اطلاعیه‌های سفر استانی باخبر باشید. شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن ماسک از نقشه ابتلا به کرونا در کشور، مطلع شوید. برای رعایت بیشتر نکات ایمنی حتماً بلیط هواپیما بگیرید تا زمان کمتری در راه باشید. نگران قیمت بلیط نباشید، چون شما در تریپ به راحتی می‌توانید بلیط ارزان مشهد خریداری کنید. شهر مشهد مهم‌ترین مقصد سفر زیارتی ایرانیان است و در ایام تعطیلات مملو از زائرانِ علی‌ابن موسی‌الرضا است. شهر مشهد به واسطه‌ی وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان، به پایتخت فرهنگی ایران بدل شده است. رونق تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر مدیون میزبانی امام مهربانی‌ها، امام رضا علیه‌السلام است. امروزه مشهد از لحاظ گردشگری یکی از شلوغترین شهرهای ایران و خاورمیانه ست.

گروهبندی مسافران مشهد نوروز ۱۴۰۰ چگونه است؟

بر اساس آخرین تصمیمات کشوری، مسافرین به ۴ گروه تقسیم می‌شوند و فقط دو گروه به صورت قانونی حق مسافرت دارند. اگر عازم مشهد هستید، در این مورد مطلع باشید. گروه اول کسانی هستند که با تورمشهد به خراسان سفر می‌کنند. فراموش نکنید منظور فقط تورهای مجاز و دارای مجوز قانونی است. گروه دوم گردشگرانی هستند که برای سفر به این شهر، هتل‌های مشهد را رزرو کرده اند. هدف از این گروهبندی حفظ سلامت مسافران است. دو گروه فوق به دلیل اسکان در هتل یا اقامتگاه‌های قانونی، امکان نظارت و کنترل بهداشتی دارند. همچنین سازمان گردشگری بسته‌های بهداشتی ویژه به این گردشگران ارایه خواهد کرد. از نکات مثبت پرواز مشهد تهران رعایت فاصله اجتماعی و در نظر گرفتن ایمنی مسافران است. انواع قیمت بلیط هواپیما مشهد به تهران را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود بلیط هواپیما مشهد تهران را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما مشهد به تهران را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

روال جدید رزرو هتل مشهد در نوروز ۱۴۰۰

اگر به صورت شخصی به مشهد سفر می‌کنید، لازم است رزرو هتل یا اقامتگاه دارای مجوز قانون را از قبل انجام دهید. وزارت گردشگری برای حفظ سلامت مسافران اپلیکیشنی به نام جانا (سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری) در نظر گرفته است. شما برای سفر به مشهد باید دراین سامانه ثبت نام نمایید و اطلاعات واحد اقامتی شما تایید شود. تنها در این صورت مجوز سفر شما معتبر است. در نظر داشته باشید که بسیاری از مسافران مشهد می‌خواهند لحظه سال تحویل در مقصد باشند. به همین خاطر هر چه زودتر نسبت به رزرو هتل یا اقامتگاه اقدام کنید.

توصیه‌های سفر به مشهد در نوروز ۱۴۰۰

برای حفظ سلامت شما و همراهان در سفر به مشهد، توصیه‌های زیر را در نظر بگیرید:

۱. قبل از سفر اماکن گردشگری مورد نظر خود را مشخص و ساعتی را برای بازدید تعیین کنید که تردد کمتر است.

۲. در سفر حساسیت بیشتری در رابطه با حفظ فاصله اجتماعی داشته باشید.

۳. همیشه ماسک و الکل ضدعفونی به میزان کافی همراه داشته باشید.

۴. تا حد ممکن مراوده با اشخاص ناشناس را کاهش دهید.

۵. در صورت مشاهده کوچک‌ترین علایم بیماری، بدون اتلاف وقت به پزشک مراجعه کنید.

۶. از خریدهای غیر ضروری و تردد در مراکز خرید شلوغ اجتناب کنید.

۷. مراکز درمانی نزدیک به محل اقامت خود را بشناسید.

۸. اگر بدون ماشین سفر می‌کنید، از تاکسی‌های اینترنتی بیشتر استفاده کنید.

۹. از اپلیکیشن‌های مشهد برای مسیریابی بهتر و محل دقیق جاذبه‌های گردشگری استفاده کنید.

پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری مشهد کجاست؟

بارگاه امام رضا رتبه اول جذب گرشگران و آرامگاه فردوسی در جایگاه دوم قرار دارد. خواجه ربیع، باغ گیاهشناسی، موزه نادری، کوهسنگی، دهکده شاندیز از دیگر جاهای پربازدید مشهد در ایام عید است

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می‌کند به راحتی از آخرین قیمت بلیط کیش تهران مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت‌ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید شد و مناسب‌ترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین‌ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

انتهای پیام

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: