۰

هزار مدرسه در مناطق عشایری و محروم ساخته می‌شود

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: هزار مدرسه در مناطق عشایری و محروم ساخته می شود و تا نیاز در این حوزه وجود دارد، این کار ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۲۵۳۳۸۸
۱۵:۲۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، فاهم نامه ساخت هزار مدرسه روز شنبه با حضور حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، محسن حاج میرزایی وزیر آموزش و پرورش و محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام بین آموزش و پرورش و ستاد اجرایی فرمان امام منعقد شد.

محمد مخبر روز شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از ۱۰۰ مدرسه و ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در جمع خبرنگاران به انعقاد تفاهم نامه ساخت هزار مدرسه با آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: اغلب این مدارس بجای مدارس کانکسی ساخته خواهند شد. این کار ظرف دو سال انجام می شود که به نظر می رسد اتفاق خوبی است.

وی درباره انعقاد تفاهم نامه ساخت ۲ هزار مدرسه گفت: در ابتدا تفاهم نامه هزار مدرسه با کلاس های مختلف با آموزش و پرورش منعقد شد که این کار به سرعت انجام پذیرفت.

مخبر تصریح کرد: سپس ساخت هزار مدرسه دوم را شروع کردیم که تقریبا ۷۰ تا ۸۰ درصد آن انجام شده و به نظر می رسد تا سه ماه اول سال آینده هزار مدرسه دوم ساخته شود. این مجموعه ساخت ۲ هزار مدرسه را تمام خواهد کرد.

وی ادامه داد: ۱۵۰ مدرسه برکت چند ماه پیش افتتاح شد و ۱۰۰ مدرسه هم امروز به بهره برداری رسید. مجموع تعداد مدارسی که در سال ۹۹ تحویل آموزش و پرورش شدند ۲۵۰ مدرسه است که خود این موضوع یک رکورد است.

مخبر، شیوه ساخت مدارس با استفاده از روش ها و مصالح نوین را یکی از کارهای ارزشمند اعلام کرد و گفت: اگر از این مکانیزم برای ساخت مدرسه استفاده کنیم، تحولی در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار داشت: در مدت ۶ تا هفت سال گذشته نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای مدارس خرج کردیم.

وی اشتغال و توانمند سازی را از محورهای اصلی کارهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اعلام کرد و گفت: در سال جاری ۳۲۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد که افتخاری بزرگ است.

انتهای پیام

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: